نامه مقام معظم رهبری حمایت راهبردی از مقاومت است


نامه مقام معظم رهبری حمایت راهبردی از مقاومت است

اسماعیل رضوان تاکید کرد نامه مقام معظم رهبری در پاسخ به هنیه نامه بسیار مهم و ارزشمند و حمایت اساسی و راهبردی از مقاومت فلسطین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، یکی از مسئولان جنبش حماس، تاکید کرد نامه مقام معظم رهبری در پاسخ به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، نامه بسیار مهم و ارزشمند و حمایت اساسی و راهبردی از مقاومت فلسطین است.
اسماعیل رضوان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره نامه رهبر جمهوری اسلامی ایران به رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: تردیدی نیست که این نامه به ویژه در این مرحله از طرف آیت الله علی خامنه‌ای به اسماعیل هنیه، مهم و ارزشمند است. رهبر معظم در این نامه بر حمایت از ملت فلسطین و آرمان فلسطین تاکید کرده و گفته است که جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین برای پس گرفتن حقوقش، فروگذار نخواهد کرد. این در حالی است که در مرحله‌ای قرار داریم که عده‌ای برای نابود کردن آرمان فلسطین تلاش می‌کنند و آرمان فلسطین در چارچوب آنچه طرح الحاق خوانده می‌شود، با خطر روبروست. هدف از این طرح در واقع سرقت سرزمین ملت فلسطین و اجرای معامله قرن است. این نامه به همین علت در مرحله حساس فعلی برای آرمان فلسطین، اهمیت پیدا می‌کند. این نامه، حمایت اساسی و راهبردی از مقاومت در سرزمین فلسطین است. این موضوع بیانگر موضع اصولی و پایدار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق ملت فلسطین و مقاومت فلسطین است. ما قدردان این نامه هستیم و ارزش زیادی برای آن قائلیم، زیرا بیانگر حمایت مستمر از آرمان و مقاومت فلسطین است و حمایت ایران را از ملت فلسطین در این مرحله حساس نشان می‌دهد.
رضوان افزود: مهم است که این نامه را فردی که در راس هرم قدرت در ایران قرار دارد یعنی رهبر معظم آیت الله سید علی خامنه‌ای نوشته است. این نامه ثابت می‌کند که رهبر، دولت و همه ملت ایران از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند. ما به آن‌ها می‌گوییم که به مسیر مقاومت ادامه خواهیم داد تا معامله قرن و طرح الحاق را به شکست بکشانیم. ما بر پایبندی به گزینه مقاومت تا زمان آزادسازی سراسر فلسطین تاکید داریم. ما قدردان این موضع گیری مسئولانه جمهوری اسلامی و حضرت آقا هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که این نامه و موضع عملی ایران در حمایت سیاسی، مالی و نظامی از مقاومت فلسطینی در صحنه میدانی، پیامد‌های عملی به همراه خواهد داشت. اول اینکه اراده اشغالگران صهیونیست را در هم خواهد شکست و توازن وحشت در برابر این رژیم ایجاد خواهد کرد. ما برای نبرد آزادیبخش آماده می‌شویم. این نامه همچنین به تقویت وحدت بین گروه‌های مقاومت در فلسطین کمک خواهد کرد. مقام معظم رهبری در نامه خود بر ادبیات وحدت بخش تاکید کرده است. روز پنج شنبه گذشته شاهد عملی شدن آن بودیم و صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و جبریل الرجوب کنفرانس مشترک برگزار کردند. این اقدام، نشان می‌دهد که ما در مسیر تحقق وحدت و مقابله با طرح صهیونیستی- آمریکایی در منطقه، گام بر می‌داریم. همه تلاش‌ها باید برای مقابله با الحاق یا سرقت زمین‌ها متحد شود. از همه توان خود برای مقابله با طرح الحاق و معامله قرن استفاده خواهیم کرد. این موضع اصولی ایران در حمایت از آرمان فلسطین، به ما امید می‌دهد که آینده در دستان ما خواهد بود. شرم و ننگ برای کسانی خواهد ماند که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. آن‌ها نماینده ملت هایشان و وحدت این امت نیستند. قلب امت اسلامی با محبت فلسطین می‌تپد و آرمان فلسطین را اصلی‌ترین مسئله برای خودش می‌داند. همانطور که ایران از مقاومت حمایت می‌کند. باید بزرگترین تشکل عربی- اسلامی در حمایت از موضع مشترک فلسطینی‌ها تشکیل شود تا با معامله قرن مقابله کنیم. ما بر تقویت این جبهه تاکید داریم. همه گزینه‌ها و در راس آن‌ها مقاومت مردمی و مسلحانه برای ناکام گذاشتن معامله قرن، مطرح است. اشغالگران باید بدانند که در‌های جهنم را به روی خودشان باز خواهند کرد. حتی اگر جان خود را فدا کنیم، اجازه عملی شدن طرح الحاق یا معامله قرن را نخواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی