مبتلایان کرونا در آمریکا بیش از 3 میلیون نفر


مبتلایان کرونا در آمریکا بیش از 3 میلیون نفر

تاکنون 3 میلیون و 40 هزار و 833 نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و یک میلیون و 324 هزار و 947 نفر بهبودبافته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، تاکنون ۳ میلیون و ۴۰ هزار و ۸۳۳ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده، یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۹۴۷ نفر بهبودبافته و ۱۳۲ هزار و ۹۷۹ نفر نیز جان باخته اند.

حال ۱۵ هزار و ۱۹۸ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

مبتلایان کرونا در آمریکا بیش از 3 میلیون نفر

شهردار آتلانتا در آمریکا که شهرش یکی از کانونهای تنشهای نژادی شده است, کرونا گرفت

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بیماری کووید-۱۹ در بخش‌های مختلف آمریکا، شماری از مقامات دولت فدرال و ایالتی و محلی را نیز درگیر خود کرده است.
کیشا لانس باتم شهردار آتلانتا در ایالت جورجیا یکی از این افراد است. آزمایش کرونای او و همسرش مثبت شده است. با آنکه این دو نفر علائم کووید-۱۹ را نداشتند، آزمایش آن‌ها مثبت شده است.
به گفته شهردار آتلانتا او علائمی شبیه حساسیت فصلی و سردرد‌های خفیف و سرفه‌های اندک داشت که غیرعادی نبود، اما با آزمایش کرونا مشخص شد در چه وضعی قرار دارد.
متخصصان آمریکایی درباره سقوط آزاد کرونایی این کشور هشدار دادند
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در روز‌های اخیر در آمریکا بسیار افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در همین چند روز اخیر، هزاران نفر به تعداد مبتلایان به این بیماری در آمریکا افزوده شده است.
پزشکان و متخصصان آمریکایی درباره سیر فزاینده ابتلا به این بیماری هشدار داه اند و گفته اند آمریکا در مسیر شیوع کرونا در وضعیت "سقوط آزاد" قرار گرفته است. شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به عدد سه میلیون نفر نزدیک می‌شود.
متخصصان آمریکایی قبلا درباره عواقب برداشته شدن سریع و نسنجیده محدودیت‌های کرونایی هشدار داده بودند. در یک هفته گذشته، موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سی و دو ایالت از پنجاه ایالت آمریکا سیر صعودی داشته است.
در روز‌های اخیر​، آمریکا تعطیلات سالروز اعلام استقلال یا چهارم ژوئیه را پشت سر گذاشت و این مسئله نیز در افزایش شمار مبتلایان بسیار موثر بود، زیرا شمار قابل توجهی از مردم، ​مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی را فراموش کردند.
۱۳۷ دانشجوی یکی از دانشگاه‌های مهم آمریکا کرونا گرفتند
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شیوع بیماری کووید-۱۹ در آمریکا با سرعت ادامه دارد و موج دوم کرونا پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی شروع شده است. در این شرایط، آزمایش کرونای ۱۳۷ دانشجوی دانشگاه واشنگتن نیز مثبت شده است. آن‌ها دانشجویانی هستند که به علت نگرش‌های مشابه در خانه‌های مشترک نزدیک دانشگاه زندگی می‌کنند.
تعداد مبتلایان در این دانشگاه به کرونا در سی ام ژوئن، ۳۸ نفر بود، اما پس از گذشت یک هفته به ۱۳۷ نفر رسیده است. به گفته آنا ماری کاوس رئیس دانشگاه واشنگتن، این رویداد می‌تواند زنگ خطری برای همه باشد و به مراقبت‌های رفتاری بیشتر منجر شود.
این دانشگاه هنوز هم تعطیل نیست و حدود دو هزار دانشجو در آن فعال هستند. با وجود تدابیر مسئولان این دانشگاه برای حفظ سلامت دانشجویان، این اتفاق رخ داده است و این نگرانی وجود دارد که شمار دانشجویان مبتلا به این بیماری در روز‌های آینده بیشتر شود.
عضو کنگره آمریکا از کمبود شدید تجهیزات مربوط به کرونا در این کشور انتقاد کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی، جیمز کلیبورن عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کارولینای شمالی که رئیس کمیته ویژه کنگره آمریکا درباره بحران کرونا است روز گذشته در سخنانی در یکی از جلسات استماع کنگره گفت: گزارشی درباره وضعیت بیماری کووید-۱۹ در آمریکا تهیه شده است.

این سند که پیش روی ما قرار دارد، موید نکته‌ای است که اعضای کمیته ما از چند هفته پیش به صورت مرتب آن را شنیده اند مبنی بر اینکه کشور ما با کمبود شدید تجهیزات حفاظت شخصی ازجمله ماسک و گاون مواجه است.
برای نمونه، ​در صفحه چهار این گزارش ذکر شده است که میزان عرضه ماسک‌های ان-۹۵ درمقایسه با میزان تقاضای مطرح برای ان در ماه‌های مارس و آوریل و مه بسیار کمتر بوده است. در عین حال، این گزارش نشان می‌دهد که ما فقط در ماه ژوئیه به بیش از یکصد و شصت میلیون ماسک ان-۹۵ نیاز داریم. اما میزان تولید داخلی و واردات این ماسک درمجموع حدود یکصد و سی میلیون ماسک می‌شود.
با این اوصاف، ما با کمبود حدود سی میلیون ماسک مواجه هستیم. چگونه ممکن است پنج ماه از این بحران گذشته باشد و کشور ما هنوز ما با کمبود سی میلیون ماسک ان-۹۵ برای ماه جاری مواجه باشد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته