غیرفعال بودن کارخانه‌های آسفالت خلخال مشکل‌ساز شده است


غیرفعال بودن کارخانه‌های آسفالت خلخال مشکل‌ساز شده است

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: متوقف بودن فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت در خلخال موجب کندی اجرای پروژه‌های راه‌سازی شده است.

کلیم‌الله وثوقی روز سه‌شنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: برای اجرای عملیات روکش آسفالت راه‌های خلخال به آبگرم کوثر _ خلخال به کلور ، خلخال به زاویه سادات و خانقاه سادات امسال ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده ولی اجرای آنها با تاخیر مواجه است.

وثوقی گفت: پیش از این مناقصه تامین آسفالت اجرای عملیات روکش آسفالت راه‌های خلخال ۹ بار انجام ولی هیچ پیمانکاری برای شرکت در این مناقصات حاضر نشده و این بار دهم است که پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های خلخال به مناقصه گذاشته می‌شود.

او همچنین با اشاره به شاخص پایین برخورداری جمعیت روستایی خلخال از راه آسفالته اظهارداشت: امسال ۲۷ کیلومتر از سطح راه‌های ارتباطی این شهرستان زیرپوشش آسفالت قرار می‌گیرد که ۱۵ کیلومتر آن از محل اعتبارات طرح ملی ابرار اجرا خواهد بود.

وی افزود: از مجموع ۶۴۴ کیلومتر راه ارتباطی روستایی خلخال ۳۴۱ کیلومتر خاکی و شوسه بوده و کمتر از ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستاهای بالای پنج خانوار این شهرستان آسفالت شده است.

وی حذف ردیف اعتبارات ملی آسفالت راه‌های روستایی و استفاده از اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی را از جمله عوامل توقف پروژه‌های آسفالت در سال‌های گذشته در مناطق مختلف استان اعلام کرد.

وی افزود: ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۹ روستای بالای ۵۰ خانوار خلخال فاقد راه ارتباطی مناسب آسفالته هستند و شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از راه آسفالت از همه مناطق استان اردبیل پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۷ کیلومتر از راه‌های ارتباطی روستایی خلخال از محل اعتبارات طرح ملی ابرار آسفالت می‌شود، گفت: در حالی که بر اساس برنامه پنجم توسعه همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان باید از راه آسفالته برخوردار می‌شدند این امر در استان اردبیل بویژه شهرستان خلخال تحقق نیافته و راه روستاهای بزرگ و پرجمعیت آن فاقد پوشش آسفالت است.

وثوقی تشریح کرد: امسال ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی این استان با استفاده از ردیف‌های مختلف اعتباری زیرپوشش آسفالت قرارمی‌گیرد.
به گفته او، در حال حاضر ۱۰۰ کیلومتر پروژه آسفالت راه روستایی در حال ساخت است و در قالب طرح ملی ابرار هم ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی ، شن‌ریزی و آسفالت خواهد شد که از این میزان ۵۰ کیلومتر در مرحله آسفالت و مناقصه می‌باشد.

وی همچنین از اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت ۱۳۳ کیلومتر از راه‌های استان با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: با تلاش راهداران استان و در راستای ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی امسال یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان خط‌کشی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!