10 هزار کنتور هوشمند در شبکه برق کرمان نصب شد


10 هزار کنتور هوشمند در شبکه برق کرمان نصب شد

کرمان - ایرنا - معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: در سال گذشته تعداد 10 هزار کنتور هوشمند در شبکه برق حوزه این شرکت نصب شد که نقش موثری در بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش تلفات شبکه داشته است.

احمد گنجعلیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۶۱ درصد از کنتورها و لوازم اندازه گیری به صورت دیجیتال در شبکه برق مصرفی مشترکان نصب شده که هدف آن نوسازی، افزایش دقت و بهره وری انرژی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در راستای عملکرد و برنامه های استراتژیک شرکت توزیع برق شمال کرمان از سال ۸۶ پنج هدف عمده برای رسیدن به چشم انداز مورد نظر در سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی و مشخص شده است که تمامی اهداف کوتاه مدت و میان مدت و راهبردها در این قالب تعریف و اجرا می شود.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان اظهار داشت: شبکه توزیع برق در گذر زمان با مشکلاتی نظیر فرسودگی و سرقت مواجه است که نیاز به بازسازی دارد و در این راستا تعویض ۲۳۲ کیلومتر از شبکه سیم و کابل مسی به شبکه کابل خودنگهدار با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که بخشی از آن به بهره برداری رسیده و این عملیات تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح حذف قبوض کاغذی از سال ۹۸ در استان کرمان بین کرد: هم اکنون تمامی قبوض کاغذی مشترکان حذف شده است و پیگیری امور در این رابطه از طریق تلفن همراه و اپلیکیشنهای موبایلی، دفاتر پیشخوان و غیره انجام می شود.

گنجعلیخانی با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ شرکت توزیع برق شمال کرمان ۹۵ درصد خدمات به صورت غیر حضوری انجام می شود افزود: جهت سهولت در انجام امور و صرفه جویی در وقت ۲۴ خدمت این شرکت به دفاتر پیشخوان واگذار شده است تا مراجعات حضوری مشترکان به حداقل برسد.

وی گفت: در بحث انرژی خورشیدی و پاک، طرح های خوبی در دست انجام است که در حال حاضر ۲۰ مگاوات از برق شمال استان توسط نیروگاه های خورشیدی تامین می شود و دولت برای ترویج این انرژی تسهیلات مناسبی برای متقاضیان در نظر گرفته است.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار در استان دارای برق هستند و در سال ۹۸ تعداد ۶ روستا که فاقد برق بودند با تلاش همکاران شرکت توزیع برق شمال کرمان از این نعمت برخوردار شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح های متنوع در شرکت توزیع برق کرمان جهت بهینه سازی مصرف انرژی تصریح کرد: پروژه مقاوم سازی سیستم های ذخیره ساز انرژی الکتریکی با ظرفیت ۱۰۵ کیلو ولت در این شرکت تا پایان سال عملیاتی می شود که هدف آن ذخیره انرژی در ساعات کم باری و انتقال آن به ساعات پیک و پرباری مصرف است.

گنجعلیخانی تاکید کرد: همچنین در تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی پنج پروژه تحقیقاتی با دانشگاه های بزرگ استان در سال گذشته اجرا و تعریف شده است و سومین رویداد استارت آپ ویکند نیز در سال گذشته در شرکت توزیع برق شمال کرمان انجام شد.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان ادامه داد: سال گذشته ۱۹۳ کیلومتر خط فشار ضعیف، ۷۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط در حوزه عملیاتی این شرکت اجرا شد و تعداد ۱۶ هزار و ۴۶۸ مشترک جدید هم پذیرش شده اند.

وی تاکید کرد: در سال ۹۸ با اصلاح و بازسازی شبکه توانستیم با کمترین میزان تلفات و خاموشی پیک برق را در تابستان پشت سر بگذاریم و اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، از پیک بار مصرفی امسال را نیز عبور خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک