کشف سه فقره احتکار خودرو در استان سمنان


کشف سه فقره احتکار خودرو در استان سمنان

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل سه پرونده احتکار خودرو در این استان خبر داد.

مهدی یحیایی 17 تیرماه در شورای معاونین این سازمان اظهار کرد: به‌منظور ساماندهی موضوعات مرتبط با خودرو در سطح بازار و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و کاهش التهاب بازار و همچنین جلوگیری از دپوی خودروهای خریداری شده در سطح استان ، بازرسی از انبارها و پارکینگ های عمومی و مجتمع های تجاری و نمایشگاه داران اتومبیل و نمایندگی های فروش خودرو استان صورت گرفته است که ۳ مورد پرونده احتکار خودرو تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار خودرو در حدود ۵۰ مورد بازرسی طی گشت های مشترک توسط بازرسان سازمان صمت استان ، تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی انجام گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در این بازرسی ها هشدارهای لازم مبنی بر عدم اختصاص هرگونه فضا برای احتکار و دپوی خودرو به واحدهای مورد نظر داده شده است و طی این بازرسی‌ها تعداد ۲۲ خودرو کشف و تشکیل پرونده شد.

وی، ارزش ریالی پرونده‌های تخلف را بیش از میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پرونده‌های متخلفین جهت بررسی و صدور رای به مراجع زیربط ارجاع شده است.

یحیایی تاکید کرد: لازم است نمایندگی های فروش خودرو ، بنگاه‌های فروش اتومبیل و مسئولان پارکینگ های عمومی و تجاری از پذیرش خودروهای بدون پلاک در پارکینگ ها و انبارها خودداری کنند که در صورت وجود و رویت خودروهای فاقد پلاک به عنوان دپو و احتکار تلقی می شود و به عنوان معاونت و شراکت در تخلف به مراجع تعزیری معرفی خواهند شد.

وی از عموم مردم خواست؛ در صورت مشاهده دپوی خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در پارکینگ ها و حاشیه شهر مراتب را با شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در میان بگذارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری