مدیرکل: 25 میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت یزد پرداخت شد


مدیرکل: 25 میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت یزد پرداخت شد

یزد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت یزد گفت: 25 میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی، پزشکان ، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های طرف قرارداد این اداره کل در استان پرداخت شده است.

محمد دریجانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به مجموع بدهی این نهاد افزود: مطالبات موسسه های تشخیصی و درمانی طرف قرارداد تا پایان فروردین ماه ۹۹ به طور کامل و اردیبهشت ماه هم به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: باقیمانده مطالبات این واحدها هم به زودی پرداخت می شود تا بتوانند ، دارو و لوزام بهداشتی مورد نیاز شهروندان را تامین کنند.

دریجانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیکی از سال گذشته تاکنون در استان گفت: اکنون این طرح در تمامی شهرستان‌های استان اجرا و در تمامی مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها ، داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری در استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طرح یادشده در شهرستان یزد از اول تیرماه جاری آغاز شده است تصریح کرد: در اجرای این طرح ، دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود معاینه و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد تصریح کرد: با اجرا طرح نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی ،انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل دسترسی است، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخه های بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: طرح یادشده اکنون در ۱۵ درمانگاه خصوصی استان اجرا شده و در نظر داریم که در کلینیک امام علی (ع) و خاتم الانبیا(ص) یزد هم به زودی اجرا شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد در ادامه هزینه بستری هر بیمار مبتلا به کرونا را ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این نهاد ۹۰ درصد هزینه فرد تحت پوشش این بیمه را پرداخت می کند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۵۰ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار این افراد به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ااز این تعداد هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران هم تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار مورد آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز هستند و استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی هشدار داد:برگزاری مراسم عزا و عروسی نقش مهمی در افزایش آمار مبتلایان به کرونا داشته است و در یک شهرستان برگزاری ۵۰ مراسم عروسی گزارش شد . از مردم به جد می خواهیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما در زمان خروج از منزل ماسک بزنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان