پاکستان و چین قرارداد ساخت نیروگاه امضا کردند


پاکستان و چین قرارداد ساخت نیروگاه امضا کردند

پاکستان با بی توجهی به فشار‌های سیاسی آمریکا برای کاهش روابط تجاری اسلام آباد با پکن، ساخت یک نیروگاه برقی بزرگ را با همکاری جین آغاز کرد.

پاکستان و چین قرارداد ساخت نیروگاه امضا کردندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد؛ پایگاه خبری "ایکسپرس نیوز" اعلام کرد چین و پاکستان در ادامه مسیر توسعه کریدور اقتصادی "سی پک" تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ساخت یک نیروگاه برقی بزرگ را به امضا رساندند.
منابع خبری با بیان اینکه مراسم امضای تفاهمنامه ساخت این نیروگاه با حضور "عمران خان" نخست وزیر پاکستان برگزار شد، افزودند: این نیروگاه ظرفیت تولید ۷۰۱ مگاوات برق را خواهد داشت.
به گفته منابع خبری؛ ساخت نیروگاه "آزاد پتن پن"، برای پاکستان یک میلیارد و پانصد میلیون دلار هزینه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ به بهره برداری برسد. نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: با اجرایی شدن این پروژه، برق بسیاری از مناطق محروم کشور تامین خواهد شد.
عمران خان افزود: کریدور اقتصادی "سی پک" تضمینی برای آینده اقتصادی پاکستان به ویژه ایالت بلوچستان است از این رو، دولت برای تکمیل پروژه‌های تحت این کریدور مصمم است.
این تفاهم نامه جدید در حالی امضا می‌شود که در طول ماه‌های گذشته مقامات آمریکایی بار‌ها مناسبات اقتصادی پاکستان و چین را مورد انتقاد قرار دادند و پکن را به سوء استفاده از اوضاع معیشتی پاکستان متهم کرده اند. کریدور اقتصادی پاکستان - چین موسوم به "CPEC"، مجموعه‌ای از طرح‌های زیربنایی است که در حال حاضر با سرمایه گذاری چین در پاکستان در حال ساخت است.
ارزش اولیه طرح‌های سی پک در ابتدا ۴۶ میلیارد دلار بود که اکنون به ۶۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. این طرح که در واقع یک شبکه ارتباطی منطقه‌ای است، می‌تواند ارتباطات بین کشور‌های منطقه را گسترش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند