صنوف آلاینده بیرجند تا سال 1400 منتقل می‌شود


صنوف آلاینده بیرجند تا سال 1400 منتقل می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه انتقال صنوف آلاینده شهر بیرجند تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدصادق معتمدیان شامگاه سه‌شنبه در نشست «بررسی مشکلات سایت صنوف آلاینده بیرجند» که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، بر تکمیل زیرساخت‌های سایت صنوف آلاینده بیرجند تاکید کرد و افزود: در برنامه زمان‌بندی مشخص، تکمیل زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و آسفالت عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: زمینه برای خروج هرچه زودتر صنوف آلاینده از بیرجند که یک مطالبه مردمی است، فراهم شود و رسانه‌ها نیز در این خصوص همراهی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی که در بازدید میدانی از منطقه کارگاهی صنوف آلاینده، از تکمیل سایت صنوف کارگاهی و انتقال ۲ هزار و ۶۰۰ صنف آلاینده بیرجند در هشت گروه صنفی تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داده بود، بلافاصله پس از این بازدید در محل استانداری تشکیل جلسه داد.

وی با قدردانی از همکاری شهرداری در اجرای این پروژه گفت: شورای شهر و شهرداری بیرجند شرایط را برای اخذ پروانه ساخت و اِعمال تخفیفات بیشتر تسهیل کند.

معتمدیان با تاکید بر نظارت ویژه تا اجرای پروژه تاکید کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تا اجرای پروژه نظارت دقیق را در دستور کار قرار داده و دفتر بازرسی استانداری هر ۱۵ روز، گزارش پیشرفت مصوبات جلسه را ارائه کند.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، مشکلات مربوطه توسط نمایندگان صنوف آلاینده تشریح شد و مدیران شرکت آب، برق، گاز، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نظام مهندسی ساختمان، دفتر امور شهری استانداری، فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر بیرجند مسائل مربوط به انتقال صنوف آلاینده بیرجند به سایت کارگاهی را به تفصیل مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار دادند.

با تکمیل پروژه منطقه صنوف کارگاهی در بیرجند ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آلاینده در هشت گروه صنفی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

اجرای این طرح سال‌های متمادی از مطالبات مردم بیرجند به ویژه اهالی مجاور واحدهای آلاینده بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی