طرح ملی«تابستانه فهما» در مساجد استان زنجان اجرا می شود


طرح ملی«تابستانه فهما» در مساجد استان زنجان اجرا می شود

حجت الاسلام یارمحمدی از اجرای طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد «تابستانه فهما» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خبر داد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت تابستان 99 با عنوان «تابستانه فهما» از 10 تیرماه تا 5 شهریورماه در کانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی با اشاره به اینکه 379 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد با 10 هزار و 308 عضو در استان زنجان وجود دارد، گفت: تلاش می شود تا برنامه های تابستانه فهما با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با مقابله با بیماری کرونا اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به اوقات فراغت برای شناخت نیازها و رفع آنها و برنامه ریزی درست برای گذران اوقات فراغت موجب بروز خلاقیت و نوآوری در فرزندان می شود، گفت: این دوران فرصت مناسبی برای القای فکر و اندیشه مورد قبول خود به افراد و جامعه است.

یارمحمدی با بیان اینکه تابستانه فهما با هدف پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون های مساجد اجرا می شود، ادامه داد: تقویت بنیه ایمان، همدلی و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون های مساجد از دیگر اهداف برنامه های این طرح است.

وی با اشاره به اینکه برنامه تابستانه فهما در سه محور کلی «شبستان فرهنگ»، «شبستان هنر» و «شبستان نوآوری» اجرا می شود، گفت: در «شبستان فرهنگ» رواق(بخش) های نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، در «شبستان هنر» رواق(بخش) های سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج و برای «شبستان نوآوری» رواق(بخش) های کارآفرینی و فناوری برای بچه های مسجد اجرا می شود.

کلاس، کارگاه و مسابقه، زمینه سازی برای تولید اثر و ارائه طرح، نمایشگاه، فروشگاه، بازدید و اردو، نشست و حلقه معرفت و ... قالب هایی است که برای اجرای این برنامه ها پیش بینی شده که البته همانطور که بیان شد برای برگزاری انواع مراسم، کلاس های آموزشی، اردویی و ... هماهنگی و کسب تایید ستاد ملی مبارزه با کرونای استان ها ضرورت دارد.

پایان پیام/693

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش