انتقاد از برچیده شدن المان شهری دختر بچه در تبریز


انتقاد از برچیده شدن المان شهری  دختر بچه  در تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از برچیده شدن المان شهری دختر بچه 5 ساله انتقاد کرد.

مسعود برزگر جلالی روز گذشته در جلسه کمیسیون‌ فرهنگی شورای شهر تبریز در مورد "شهر دوستدار کودک"، با اشاره به اقدام اخیر حذف مجسمه دختر بچه پنج ساله در یکی از المان‌های شهری، گفت: در حالی جلسات "تبریز پایلوت دوستدار کودک" برگزار می‌شود که شاهد حذف المان دختر پنج ساله هستیم که شش ماه قبل و با تایید کمیته‌های تخصصی توسط خود شهرداری در یکی از مناطق تبریز طراحی و نصب شده بود.

انتقاد از برچیده شدن المان شهری "دختر بچه" در تبریز

وی افزود: کودکان در کنار این المان ‌ایستاده و عکس‌های یادگاری می‌گرفتند که متاسفانه طی روزهای گذشته با دست خود شهرداری این المان برچیده شد. نمی‌دانم چگونه می‌توانیم پایلوت شهر دوستدار کودک باشیم اما یک المان دختر پنج ساله را که با پوشش معقول، رعایت همه جوانب و تایید کمیته‌ها نصب شده بود را تحمل نکنیم و با دست خود شهرداری این المان را برش دهند و کنار بگذارند؟

وی افزود: با وجود روح‌های بیمار معدودی که در شهر حتی یک المان کوچک را که هیچ مشکلی هم ندارد، تحمل نمی‌کنند و شب خوابیده و صبح بیدار می‌شوند و با دستان خود شهرداری آن المان را برش می‌دهند، آیا این شهر می‌تواند شهر پایلوت دوستدار کودک باشد؟

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: نمی‌دانم چرا در شهر چنین اقدامی انجام می‌شود و شهرداری المانی را که خود نصب کرده، با دست خود برش می‌دهد. گاه برای برخی سوالات جواب پیدا نمی‌شود.

وی گفت: ما که باید در چنین کارهای فرهنگی اهل فرهنگ و هنر را پای کار بیاوریم، در این گونه موارد چگونه نگاهمان خواهند کرد؟ در فضای مجازی هم مطالب بسیاری در این رابطه نوشته شده است. این المان مجوز داشت و حتی در کمیته‌ای که مجوزهای لازم برای نصب المان‌های شهری صادر می‌شود، تمامی جوانب فرهنگی، اجتماعی و ملاحظات شرعی لحاظ شده است، حساسیت‌های بسیاری اعمال می‌شود تا یک المان در شهر نصب شود.

برزگر جلالی افزود: اینکه یک نفر شب بخوابد و صبح بیدار شود و بگوید این المان را بردارید و شهرداری هم بی رحمانه به جان المان بیافتد، جای تاسف دارد؛ گرفتن جان بی‌جان و حذف بدون هماهنگی این المان موضوع نگران کننده ای است که این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که در آینده با کودکان که موجودات زنده‌ای هستند، چه رفتارهایی خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه