اطاله دادرسی پرونده تعاونی‌های مسکن در زنجان زمینه سو استفاده‌ها را فراهم می‌کند


اطاله دادرسی پرونده تعاونی‌های مسکن در زنجان زمینه سو استفاده‌ها را فراهم می‌کند

زنجان – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بر ضرورت کوتاه شدن زمان رسیدگی قضایی به پرونده های تعاونی‌های مسکن در این استان اشاره کرد و گفت: اطاله دادرسی‌ها موجب می‌شود تا عده‌ای سودجو از این شرایط سو استفاده کرده و مشکلات مضاعفی را ایجاد کنند.

محمدرضا یوسفی روز چهارشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از تخلفات و نظارت بر عملکرد شرکت های تعاونی مسکن استان افزود: طی سالیان متمادی تصمیمات مختلفی در دولت‌های مختلف در خصوص تعاونی های مسکن و زمین های تحت مالکیت آنان در خارج از محدوده قانونی شهر اتخاذ شده که توقف این تصمیمات با تغییر مدیریت ها، مسائلی را ایجاد کرده است.

وی قرار گرفتن زمین های تحت تملک برخی تعاونی ها مسکن در خارج از محدوده قانونی شهر و عدم حضور افراد توانمند در ترکیب مدیریت تعاونی های مسکن را از چالش ها و مشکلات عمده در استان برشمرد و اظهار داشت: تاثیر منفی مسائل کلان اقتصادی از قبیل نوسان قیمت مصالح ساختمانی بر عملکرد برخی تعاونی های مسکن نیز مشکلاتی را در تکمیل به موقع واحدهای در دست احداث ایجاد میکند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به اقدامات نظارتی بر تعاونی های مسکن در این استان اشاره کرد و گفت: این نظارت ها به طور عمده از طریق بررسی تصمیمات مجامع عمومی تعاونی ها، بازدید کارشناسان و بررسی صورت های مالی شرکت ها انجام می شود.

یوسفی با بیان اینکه حل مسائل تعاونی های مسکن نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی با محوریت استانداری و دستگاه قضایی در استان است، گفت: بهره گیری از ظرفیت رسانه های جمعی نیز برای آگاه سازی جامعه در خصوص فعالیت تعاونی ها، نقش موثری در کاهش مشکلات خواهد داشت.

وی از فعالیت ۶۰ تعاونی مسکن در استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: در زمان حاضر ۲ هزار و ۱۴۱ واحد مسکونی در استان توسط این تعاونی ها در دست احداث است که بر اساس پیش بینی های انجام شده، ۳۷۰ واحد تا پایان امسال و مابقی تا نیمه دوم سال آینده تحویل اعضا میشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت تعاونی های مسکن در طول سالیان متمادی در این استان نقش مهمی در خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه داشته است، گفت: تا کنون ۳۳ هزارو ۱۰۱ قطعه زمین از طریق تعاونی های مسکن در استان به اعضا واگذار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...