برخورد جدی با حفر کنندگان چاه های غیرمجاز در البرز


برخورد جدی با حفر کنندگان چاه های غیرمجاز در البرز

کرج - ایرنا - معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز کرج با تاکید بر اینکه منابع آبی کشور جزو انفال و اموال عمومی محسوب می شود،بیان داشت: برخورد با حفر کنندگان چاه های غیرمجاز در استان در دستور کار جدی دستگاه قضا البرز قرار گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری البرز، حسینعلی محمدیاری در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیزمینی ماهدشت اظهار داشت: به دلیل استفاده غیرمجاز از آب های زیرزمینی توسط افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از حفر چاه های غیر مجاز عمیق ، شاهد کاهش آب های زیرزمینی و نشست آب هستیم.

وی افزود: نتیجه این برداشت های غیرمجاز منجر به این شده که در چند ماه اخیر شاهد قطعی آب و کاهش سطح آب در چاه های دارای مجور باشیم.

محمدیاری گفت: حسب گزارش های دریافتی تعداد زیادی چاه عمیق و نیمه عمیق در این حوزه قضایی وجود دارد که با گزارش های مردمی و همکاری اداره امور آب شهرستان کرج شناسایی چاه های غیرمجاز و عواملی که با حفر چاه تا عمق بین ۶۰ تا ۱۷۰ متر اقدام به استخراج و فروش آب می کنند آغاز شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون پنج حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شده و این عملیات با جدیت ادامه خواهد یافت.

محمدیاری تصریح کرد: همچنین در راستای برخورد با سوء استفاده گران علاوه بر پلمب چاه ها، کلیه اموالی که از طریق نامشروع و فروش آب غیرقانونی کسب کرده اند ضبط خواهد شد.

سرپرست مجتمع ۴ کرج در ادامه به شگردهای خاص حفر کنندگان چاه های غیرمجاز و پنهان سازی چاه با ترفندهای متعدد اشاره و بیان داشت: حفر کنندگان چاه های غیر مجاز مطمئن باشند به هر نحو مقتضی به چاه های آنان دسترسی و اقدام قانونی به عمل خواهد آمد.

محمدیاری گفت: همچنین بر اساس گزارش های دریافتی این آب های استخراج شده توسط تانکرهای بزرگ به ویلاهای غیرمجاز منتقل که به همین منظور، اقدامات لازم با سازندگان ویلاهای غیر مجاز و تغییر دهندگان غیر مجاز اراضی کشاورزی به عمل آمده و از طرفی کلیه تانکردارانی که برحسب ضرورت اقدام به حمل آب می کنند باید شناسنامه دار و از چاه های مجاز و با اخذ مجوز اقدام به حمل آب کنند.

وی ادامه داد: از تمام افرادی که دارای چاه غیر مجاز هستند تقاضا داریم که قبل از ورود دستگاه قضایی نسبت به پلمب چاه خود اقدام کنند در غیر این صورت برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

طبق گزارش شرکت آب منطقه ای استان البرز بیش از ۱۱ هزار حلقه چاه غیر مجاز در این استان وجود دارد که به چالش جدی برای سفره های آب زیر زمینی تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟