از بلدیه تا شهرداری نخستین گام در جهت هویت بخشی بندرعباس است


 از بلدیه تا شهرداری  نخستین گام در جهت هویت بخشی بندرعباس است

شهردار بندرعباس گفت: کتاب از بلدیه تا شهرداری نخستین گام در جهت هویت بخشی بندرعباس است و امیدوارم با جمع‌آوری اسناد تاریخی دیگر بتوانیم این کتاب را هرسال به‌روزرسانی کنیم.

عباس امینی زاده صبح امروز (۱۸ تیرماه) در آئین رونمایی از کتاب "از بلدیه تا شهرداری بندرعباس"، افزود: اگر مردم می‌خواهند زندگی با کیفیت مناسب داشته و پله‌های ترقی را طی کنند باید بر اصل و ریشه خود تکیه بزنند.

وی با بیان اینکه هرکسی باید به دنبال تمدن و گذشته خود باشد، تصریح کرد: تمدن را انسان‌ها ساخته‌اند و پس باید دست‌به‌دست هم دهیم بار دیگر نشان دهیم بندرعباس از چه قدمت و تاریخی برخوردار است.

امینی زاده با اشاره به اینکه تجربه نشان داده وقتی حاکمیت شهر بندرعباس به دست مردمان همین شهر بوده، سرعت کیفیت رشد مناسب‌تر بوده است، خاطرنشان کرد: هرمزگان مهد مبارزه با استعمار بوده و هست و همواره حافظ خلیج‌فارس خواهیم بود.

"از بلدیه تا شهرداری" نخستین گام در جهت هویت بخشی بندرعباس است

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه همواره بندرعباس از نبود مرکزی که محل جمع‌آوری اسناد تاریخی است، رنج می‌برد، اضافه کرد: با راه‌اندازی مرکز اسناد تاریخی شهر بندرعباس امروز به دنبال گذشته و جمع‌آوری هویت و تاریخ خودمان هستیم.

وی با بیان اینکه هویت بخشی به جامعه، آینده‌مان را قوی می‌کند، اظهار کرد: تاریخچه بازرگانی در بندرعباس بیش از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سال است، عنوان کرد: توسعه اقتصادی و اجتماعی با شناخت تاریخ و هویت شکل می‌گیرد.

امینی زاده دلیل مهاجرت به بندرعباس را منابع اقتصادی و اشتغال دانست و عنوان کرد: کتاب از "بلدیه تا شهرداری" نخستین گام در جهت هویت بخشی بندرعباس است و امیدوارم با جمع‌آوری اسناد تاریخی دیگر بتوانیم این کتاب را هرسال به‌روزرسانی کنیم.

"از بلدیه تا شهرداری" نخستین گام در جهت هویت بخشی بندرعباس است

همچنین رئیس مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس گفت: یکی از مظلومیت‌های شهر بندرعباس، مظلومیت در هویت فرهنگی خودش بود و علی‌رغم تمامی قابلیت‌ها و تنوع گویش‌ها و اصالت زبانی، همواره مهجور باقی‌مانده است.

رامین آذرمهر با اشاره به اینکه پیش از ورود مسئولان به مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس این مردم، هنرمندان و فرهنگیان بودند که به این محل آمدند، تصریح کرد: با مدیریت شهردار بندرعباس این مکان از تخریب نجات پیدا کرد و امروز به محلی تبدیل‌شده که مایه افتخار هرمزگانی‌هاست.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶ سند تاریخی و ۳ هزار سند خاندانی در این مرکز نگهداری می‌شود و امیدوارم این اقدام حرکتی در جهت ثبت تاریخ بندرعباس و نشان دادن عقبه و پیشینه آن است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از کتاب "از بلدیه تا شهرداری" رونمایی شد. این کتاب در هفت فصل، ۶۴۲ صفحه به‌وسیله علی کمال زاده به تألیف درآمده است. شهرداری بندرعباس در ۱۴ تیر سال ۱۲۹۶ برای نخستین بار تأسیس و نخستین شهردار آن حاج مسلم بوشهری بود.

"از بلدیه تا شهرداری" نخستین گام در جهت هویت بخشی بندرعباس است

"از بلدیه تا شهرداری" نخستین گام در جهت هویت بخشی بندرعباس است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید