کاهش 6 درصدی تعداد جانباختگان تصادفات درون شهری اصفهان/روند کاهشی تصادفات قابل قبول نیست


کاهش 6 درصدی تعداد جانباختگان تصادفات درون شهری اصفهان/روند کاهشی تصادفات قابل قبول نیست

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه درون شهری طی 3 ماهه امسال کاهش 11 درصدی تعداد تصادفات و 6 درصدی در تعداد جان باختگان را داشته ایم، گفت: روند کاهشی تصادفات قابل قبول نیست و همچنان باید کاهش یابد.

سرهنگ محمد رضا محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بالا بودن آمار تصادفات رانندگی اصفهان باتوجه به وسعت، موقعیت جغرافیایی و جمعیت این استان، اظهار کرد: اگرچه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش تصادفات در حوزه درون شهری و برون شهری را داشته ایم ولی همچنان آمار تصادفات بالاست و جزو سه استان کشور هستیم که هر سال بالای هزار نفر کشته در تصادفات داریم.

وی با اشاره به اینکه طی ۳ ماهه امسال در حوزه درون شهری کاهش ۱۱ درصدی در تعداد تصادفات و ۶ درصدی در تعداد جان باختگان را داشته ایم، افزود: کاهش آمار تعداد و جان باختگان تصادفات دلایل مختلفی دارد که از جمله می توان به برخورد جدی پلیس با تخلفات اشاره کرد. رعایت قوانین از سوی مردم و کاهش سفرها به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ سازی و آموزش، گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته، روند کاهشی تصادفات قابل قبول نیست و همچنان باید کاهش یابد.

وی از برگزاری جلسه شورای ترافیک استان و برنامه ریزی و آمادگی پلیس و سایر دستگاه های مسئول در حوزه ترافیک برای سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز، تقویت دوربین های ثبت تخلف و آموزش و فرهنگ سازی از جمله برنامه های پیش بینی شده است. همچنین یکی از مطالبات پلیس، استقرار اورژانس در بزرگراه های شهر اصفهان است تا درصورت وقوع حادثه آمبولانس های مستقر بتوانند به موقع امدادرسانی کنند.

سرهنگ محمدی میانگین روزانه وقوع تصادف در استان را متغیر دانست و گفت: در برخی روزها اصلا تصادف نداریم و در برخی روزها بیشتر از یک مورد تصادف داریم، به همین دلیل آمار روزانه تصادفات مشخص نیست.

وی همچنین خطای انسانی را بیشترین عامل تصادفات اعلام و خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ تا ۸۰ درصد تصادفات به دلیل خطای انسانی اتفاق می افتد، اما عوامل دیگر مثل نقص راه و نا ایمن بودن وسیله نقلیه هم دخیل اند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه ناایمن بودن وسیله نقلیه بیشتر در شدت تصادف و میزان جراحات و صدمات سرنشین ها موثر است، افزود: به منظور کاهش تصادفات پلیس راهور اقدامات پیشگیرانه سختی در دستور کار دارد، به خصوص خودروهایی که تخلفات حادثه ساز دارند. پلاک این خودروها در سامانه شماره گذاری توقیف می شود و هرکجا تردد کنند چون شکایت پلیس روی پلاک است، خودرو توقیف می شود و باید پاسخگوی رفتارهای خود باشند.

سرهنگ محمدی از مردم خواست شرایط این روزهای بیمارستان ها و مراکز درمانی را درک کنند و تصریح کرد: کادر درمان این روزها درگیر کرونا هستند، ضمن اینکه محیط بیمارستان با وجود همه تجهیزات بهداشتی باز هم ممکن است آلوده باشد، بنابراین اگر تصادفی اتفاق افتد ناگزیر باید در بیمارستان بستری شوند که علاوه بر صدمات جسمانی، باید نگران ابتلای خود و همراهانشان به ویروس کرونا نیز باشند.

رئیس پلیس راهور استان بار دیگر از مردم خواست احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند و خاطرنشان کرد: رانندگان باید تخلف نکنند تا تصادف نکنند، چراکه سرنوشت راننده ای که تخلف می کند حتما تصادف است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403