56 هکتار از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های تهران سنددار می‌شود


56 هکتار از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های تهران سنددار می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در تیرماه امسال برای 56 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های تهران سند دولتی صادر می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه شرکت آب منطقه ای تهران، راما حبیبی در این باره اظهار داشت: در جهت عملیاتی کردن دریافت سند مالکیت برای حریم و بستر رودخانه ها، امور منابع آب تهران و پردیس در یک برنامه ریزی فشرده اقدام به برداشت نقاط UTM با دستگاه شمیم در یک روز کاری برای مساحت بیش از ۵۶ هکتار از اراضی بستر رودخانه جاجرود کرده است.

وی افزود: با توجه به صعب العبور بودن مناطق مذکور و عدم پوشش اینترنت عملیات با مشکلات و دشواری های زیادی مواجه که با تلاش و استفاده از تخصص کارشناسان فنی و حقوقی این امور در بالاترین سطح عملیات مذکور با موفقیت صورت پذیرفت.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس یادآور شد: جای امیدواری است که با پیگیری های مکرر آینده، اسناد مالکیت بستر رودخانه های محدوده های مورد برداشت در اسرع وقت صادر شود که نتیجه آن تثبیت بی قید و شرط مالکیت شرکت آب منطقه ای تهران در بستر رودخانه ها است.

رفع تصرف ۳۰ هزارمتر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه حبله رود در شهرستان فیروزکوه

مدیر امور منابع آب فیروزکوه از رفع تصرف ۳۰ هزار مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه حبله رود در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

وحید مرادی نسب در این باره اظهار داشت: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و واحد حقوقی این امور ۳ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه حبله رود در مجاورت روستای فرح آباد رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه این اقدام با استناد به تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و با همراهی ماموران نیروی انتظامی منطقه انجام شد، ادامه داد: طی این عملیات دیوار و فنس کشی به طول حدود ۶۷۵ متر و همچنین دو بنا هر یک به مساحت ۳۰ متر مربع در بستر رودخانه حبله رود در یک روز کاری تخریب شد.

مرادی نسب افزود: همچنین یک حلقه چاه غیر مجاز نیز به عمق ۱۰ متر و با دبی ۱.۵ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد که این امر موجب صرفه جویی ۲۹ هزار و ۷۰۰متر مکعب آب در سال از منابع آب زیرزمینی دشت فیروزکوه خواهد شد.

مدیر امورآب فیروزکوه اضافه کرد : در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آب های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، گروه گشت و بازرسی این امور بطور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض شناسایی هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه ها و مسیل ها فوراً اقدامات قانونی لازم جهت رفع تصرف صورت می گیرد.

مرادی نسب یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف ابلاغ و در صورت بی توجهی و استنکاف به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می شود؛ زیرا رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره های زیرزمینی می باشدکه باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی جهت عبور ایمن جریان آب و سیلابهای احتمالی فراهم باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی