دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 8 جولای


دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 8 جولای

به مرور خاطرات فوتبالی‌مان خواهیم پرداخت. لحظاتی که با آن‌ها فریاد کشیدیم، شادی کردیم و بعضا اشک...

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقاتی که در تاریخ 8 جولای در دنیای فوتبال رخ داده‌اند.

دهمین قهرمانی رئال مادرید در کوپا دل ری با کسب برتری 2-1 مقابل سویا (1962/7/8)

در چنین روزی رئال مادرید با کسب برتری 2-1 مقابل سویا برای دهمین بار فاتح رقابت های جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) شد. فرانس پوشکاش هر دو گل رئال مادرید در این مسابقه را به ثمر رساند.

صعود آلمان غربی به فینال جام جهانی با غلبه بر فرانسه در ضربات پنالتی (1982/7/8)

در چنین روزی و در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام جهانی 1982 دو تیم ملی آلمان غربی و فرانسه در حضور 70 هزار تماشاگر ورزشگاه به مصاف هم رفتند که این دیدار نهایتا با برتری ژرمن ها در ضربات پنالتی و صعود این تیم به فینال مسابقات همراه بود. جدال جذاب و تماشایی دو تیم در پایان 120 دقیقه با نتیجه تساوی 3-3 به پایان رسید و آلمان غربی در ضربات پنالتی با نتیجه 5-4 موفق به شکست دادن حریف سرسخت خود شد.

پیروزی 2-0 ایتالیا مقابل لهستان با بریس پائولو روسی و صعود به فینال جام جهانی (1982/7/8)

سال 1982 در چنین روزی و در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام جهانی 1982 دو تیم ملی لهستان و ایتالیا در حضور 50 هزار تماشاگر ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 2-0 ایتالیا و صعود این تیم به فینال مسابقات همراه بود. پائولو روسی زننده هر دو گل ایتالیا در دقایق 22 و 73 این دیدار بود.

سومین قهرمانی آلمان غربی در جام جهانی با کسب برتری 1-0 مقابل آرژانتین (1990/7/8)

سال 1990 در چنین روزی و در چارچوب دیدار فینال جام جهانی 1990 دو تیم ملی آلمان غربی و آرژانتین در حضور 73 هزار تماشاگر ورزشگاه المپیکو شهر رم به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 1-0 آلمان غربی و کسب سومین مقام قهرمانی این تیم در جام جهانی به پایان رسید. در این دیدار جنجالی که تکرار فینال جام جهانی 1986 محسوب می شد، ابتدا پدرو مونزون در دقیقه 65 با انجام خطایی خشن روی یورگن کلینزمن و دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. در دقیقه 83، آلمان غربی با خطای روبرتو سنسینی بر روی رودی فولر صاحب یک ضربه پنالتی شد. آندریاس برمه پشت توپ ایستاد و نتیجه بازی در دقیقه 85، 1-0 به سود آلمان غربی شد.

در دقیقه 87، گوستاوو دزوتی، مهاجم تیم ملی آرژانتین نیز با انجام حرکت غیر ورزشی روی یورگن کولر از زمین مسابقه اخراج شد تا آرژانتین دقایق پایانی را با 9 بازیکن به اتمام برساند. در نهایت آلمان غربی با تک گل برمه بازی را با نتیجه 1-0 به پایان رساند تا ضمن گرفتن انتقام شکست در فینال 1986، برای سومین بار قهرمانی در جهان را تجربه کند. فرانتس بکن باوئر، سرمربی ژرمن ها با قهرمانی در این مسابقات، بعد از ماریو زاگالو به دومین فرد در تاریخ فوتبال تبدیل شد که به عنوان بازیکن و سرمربی، قهرمانی در جام جهانی را تجربه می کند.

پیروزی 2-1 فرانسه مقابل کرواسی با بریس لیلیان تورام و صعود به فینال جام جهانی (1998/7/8)

در چنین روزی و در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام جهانی 1998 دو تیم ملی فرانسه و کرواسی در حضور 76 هزار تماشاگر ورزشگاه استادو فرانس به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 2-1 فرانسه و صعود این تیم به فینال مسابقات همراه بود. کرواسی لحظاتی بعد از شروع نیمه دوم با گل داور شوکر در دقیقه 46 از میزبان پیش افتاد اما یک دقیقه بعد لیلیان تورام با به ثمر رساندن نخستین گل ملی خود،‌ کار را به تساوی کشاند. در دقیقه 69،‌ تورام بار دیگر موفق به گلزنی شد تا فرانسه با کسب برتری 2-1 برای نخستین بار به فینال جام جهانی راه یابد.

لیلیان تورام که در سال 2008 با ثبت 142 بازی ملی، رکورددار تیم ملی فرانسه شد و از فوتبال ملی خداحافظی کرد،‌ در طول 14 سال حضور در تیم ملی فرانسه تنها موفق به ثبت همین دو گل ملی با پیراهن خروس ها شد.

پیروزی 3-1 آلمان مقابل پرتغال با درخشش باستین شواین اشتایگر در دیدار رده بندی جام جهانی (2006/7/8)

در چنین روزی و در چارچوب دیدار رده بندی جام جهانی 2006 دو تیم ملی آلمان و پرتغال در حضور 52 هزار تماشاگر ورزشگاه گوتلیب دایلمر شهر اشتوتگارت به مصاف هم رفتند که این دیدار نهایتا با برتری 3-1 آلمان و کسب مقام سومی این تیم در جام جهانی به پایان رسید. باستین شواین اشتایگر (2) و پتی (گل به خودی) در دقایق 56، 60 و 78 برای آلمان و نونو گومژ در دقیقه 88 برای پرتغال موفق به گلزنی در این دیدار شدند. اولیور کان در این مسابقه برای آخرین بار درون دروازه ژرمن ها قرار گرفت و بعد از اتمام مسابقه از فوتبال ملی خداحافظی کرد. همچنین لوئیس فیگو، کاپیتان تیم ملی پرتغال که از دقیقه 77 وارد میدان شده بود، در پایان این دیدار از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

پیروزی تاریخی 7-1 آلمان مقابل برزیل و صعود به فینال جام جهانی (2014/7/8)

سال 2014 در چنین روزی و در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام جهانی 2014 دو تیم ملی آلمان و فرانسه در حضور 58 هزار تماشاگر ورزشگاه مینیرو شهر بلو هوریزونته به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با شکست تحقیرآمیز 7-1 برزیل میزبان و صعود ژرمن ها به فینال مسابقات خاتمه یافت. در حالی که بازی هنوز به دقیقه 30 نرسیده بود،‌ آلمان با پنچ گل از میزبان پیش افتاد. توماس مولر، میروسلاو کلوزه،‌ تونی کروس (2) و سامی خدیرا این پنج گل را وارد دروازه ژولیو سزار کردند.

در نیمه دوم نیز آلمان توسط آندره شورله به دو گل دیگر رسید تا نتیجه بازی 7-0 شود. در دقیقه 90 اسکار تک گل میزبان را به ثمر رساند تا بازی در نهایت با برتری قاطعانه 7-1 آلمان و صعود این تیم به فینال به پایان برسد. میروسلاو کلوزه با گلزنی در این دیدار به رکورد 16 گل زده در ادوار مختلف جام جهانی رسید و از رکورد 15 گل رونالدو نازاریو عبور کرد، وی همچنین به نخستین بازیکنی تبدیل شد که در چهار دوره مرحله نیمه نهایی جام جهانی شرکت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس