227 پَنل خورشیدی بین عشایر جنوب کرمان توزیع شد


227 پَنل خورشیدی بین عشایر جنوب کرمان توزیع شد

جیرفت - ایرنا - مدیرکل عشایری جنوب کرمان از توزیع 227 پَنل خورشیدی بین عشایر هفت شهرستان جنوبی این منطقه خبر داد و گفت: این تعداد پنل در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت از ابتدای سال جاری تا کنون توزیع شده است.

اسلام شاهرخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان اعتبار پَنل‌های خورشیدی توزیع شده بین عشایر هفت شهرستان جنوب استان کرمان را ۴۹۶ میلیون تومان اعلام کرد و از تداوم توزیع این پنل‌ها در سال جاری خبر داد.

مدیرکل عشایری جنوب کرمان با بیان اینکه پَنل‌های خورشیدی عشایر از نوع ۸۰ وات است، گفت: این پنل‌ها با هدف تامین روشنایی و تولید برق مورد نیاز عشایر خریداری و توزیع شده است.

وی بر استفاده از انرژی‌های نو به جای سوخت‌های فسیلی تاکید و توزیع پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری دور دست را گام مهمی در راستای حفاظت از منابع طبیعی و آسایش عشایر عنوان کرد.

شاهرخی اعتبار خرید پنل‌های خورشیدی را از محل مالیات برارزش افزوده با همکاری فرمانداری‌های هفت شهرستان جنوبی استان کرمان عنوان کرد.

اداره کل عشایری جنوب استان کرمان ۱۲ هزار خانوار عشایر را با ۵۴ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دارد.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟