دین مقاوم‌ساز انسان است؛ بزرگترین عامل آرامش انسان بندگی الهی است


 دین مقاوم‌ساز انسان است؛ بزرگترین عامل آرامش انسان بندگی الهی است

استاد حوزه علمیه گفت: دین مقاوم‌ساز انسان است، کسانی که دیندار نیستند در مقابل مشکلات به سرعت از پای درمی‌آیند. بزرگترین عامل آرامش انسان بندگی الهی است که همه کمبودهای او را جبران می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین «سیدجلال مجدهاشمی» شامگاه دوشنبه ۱۶ تیر به مناسبت ماه ذی‌القعده در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: پس از نعمت حیات بالاترین نعمت دین الهی و برنامه حرکت تکاملی انسان طبق دستورات خداوند است.

وی افزود: اگر دین باشد سلامت جسم و روح انسان تامین می‌شود، بنابراین باید دین را شناخت، درک و فهم کرده و به وقت آن عمل کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر ما مشکلی داریم از بی‌دینی است، عنوان کرد: مومن واقعی در زندگی مشکل ندارد اگر هم مشکلی دارد به آن راضی است، با آن همه مشکلات که بر حضرت زینب(س) وارد شد ایشان جز زیبایی ندیدند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی ادامه داد: یکی از مناجات‌های امام حسین(ع) در روز عاشورا این بود که خدایا چون شما و بر مصایب من شاهد هستید من راضی به رضای تو و تسلیم قضای تو هستم.

وی با بیان اینکه دنیا محل بلا و پیچیده به بلا است، اظهار کرد: دنیا اگر جای زیست بود انسان در همین جا باقی می‌مانند اینجا جای ماندن نیست و خداوند دنیا را برای بقا خلق نکرده است.

استاد حوزه علمیه با استناد به فرمایشی از خداوند متعال، گفت: مردم در این دنیا دنبال چیزی می‌گردند که من خلق نکردم و آن راحتی است، یک روز کرونا بشر را گرفتار می‌کند و روز دیگر مشکلات دیگر. اما آنچه مشکلات را حل و بلاها را برطرف می‌کند ایمان به خداوند متعال است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه دین مقاوم‌ساز انسان است، عنوان کرد: کسانی که دیندار نیستند در مقابل مشکلات مقاوم نیستند و به سرعت از پای درمی‌آیند.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت از دستورات اسلامی است چه کرونا وجود داشته باشد چه وجود نداشته باشد، زیرا خداوند پاکان را دوست دارد، ابراز کرد: در جاهایی که نظافت کمتر رعایت می‌شود اثرگذاری کرونا بیشتر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دستورات اسلامی فطری است و با ذات انسان سازگاری دارد، گفت: قوانین الهی طبق فطرت انسان است که اگر انسان به آن عمل کند در دنیا نتایج خوبی خواهد دید اما اگر بخواهد در آخرت هم ثمره داشته باشد باید به خدا ایمان بیاورد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه در ماه ذی‌القعده نسبت به ماه‌های دیگر عمل خوب یا بد دو برابر حساب می‌شود، اظهار کرد: بنابراین تلاش کنیم که از گناه پرهیز کرده و اعمال صالح انجام دهیم. شب و روز دهر‌الارض را دریابید که ثواب‌های زیادی برای عبادت‌های آن قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه بالاترین افتخار برای انسان بندگی و عبادت الهی است، عنوان کرد: ارزش و اهمیت بندگی الهی را باید شناخت و بر آن افتخار کرد.

استاد حوزه علمیه افزود: بزرگترین عامل آرامش انسان بندگی الهی است که همه کمبودهای او را جبران می‌کند. اضطراب و وحشت‌ها نتیجه فرار از بندگی الهی است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمودند برای رهایی از شر دنیا زاهد باشید، داشتن ثروت و دارائی‌های دنیا مشکلی ندارد بلکه انسان نباید به آنها دلبستگی داشته باشد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری