تمدید پذیرش سطح سه مرکز تخصصی مهدویت تا پنجم تیرماه


تمدید پذیرش سطح سه مرکز تخصصی مهدویت تا پنجم تیرماه

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها، امتیازات و برنامه های مختلفی علمی این مرکز، از تمدید پذیرش سطح سه ویژه طلاب قم و اهواز تا پنجم تیرماه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «علی مصلحی» پیش از ظهر امروز(یکشنبه 25 خرداد) در نشست خبری که به مناسبت پذیرش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز برای دوره سطح سه پذیرش خود را از اواسط اردیبهشت ماه شروع کرده و امروز نیز روز آخر ثبت نام بوده است، ولی به دلیل شرایط کرونایی این ثبت نام، 10 روز تمدید شد.

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت در ادامه سخنان خود با بیان این که پذیرش دوره جدید ویژه استان قم و خوزستان خواهد بود، خاطرنشان ساخت: تا کنون در استان همدان دو دوره برگزار شده، در استان البرز و یزد یک دوره برگزار شده و هم اکنون ادامه دارد و در اهواز هم تقاضای دوره دوم بوده است و امسال برای اهواز نیز این ثبت نام انجام می‌ شود.

وی یادآور شد: در قسمت خواهران نیز مرکز مدیریت خواهران در تبریز و فارس در حال ثبت نام هستند، شرایط پذیرش برای برادران یکی بحث سن است که حداکثر آن 38 سال است، البته با شرایط خاصی شرط سنی افزوده می‌شود مثل طلاب درس خارج که به میزان تحصیل دروس خارج به این سن اضافه می‌شود.

حجت الاسلام مصلحی بیان داشت: داوطلبان باید اتمام سطح دو را داشته باشند به این معنا که تا نیم سال دوم 1400 - 1399 بتوانند عقب افتادگی خود را جبران کند که در این صورت اجازه ثبت نام دارند.

وی با تأکید بر این که ورودی مرکز تخصصی آزمون کتبی ندارد، گفت: پذیرش صرفا به صورت مصاحبه انجام می‌شود و فارغ التحصیلان تخصصی کلام برای ما اولویت دارند چون مهدویت یکی از رشته های کلام است و عزیزانی که دوره های کوتاه مدت مهدویت و تربیت مربی معارف مهدویت را گذرانده باشند نیز اولویت پذیرش خواهند داشت.

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اعطای مدرک رسمی تخصصی سطح سه حوزه از مزایای این مرکز است و این عزیزان برای ثبت نام در سطح چهار اولویت خواهند داشت؛ قرآن و تفسیر در حد پایه هفت، هشت و نه حوزه علمیه، فقه و اصول در حد پایه 9، کتاب سیره پیشوایان به عنوان منبع مطالعاتی برای سؤالات تاریخی، تلخیص الالهیات آیت الله سبحانی، فصل سوم جلد دوم بدایه المعارف آیت الله خرازی، کتاب دادگستر جهان آیت الله امینی و جلد اول کتاب نگین آفرینش جزو مواد مصاحبه است.

وی با اشاره به شاخصه های این مرکز عنوان کرد: مرکز تخصصی مهدویت با مراکز علمی مختلف دیگر، برنامه های آموزشی و کلاس های علمی دارد و عزیزان فارغ التحصیل به مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی معرفی می‌ شوند تا در بحث تدریس و تبلیغ و پژوهش کار کنند.

حجت الاسلام مصلحی عنوان کرد: کمک هزینه تحصیلی مختصری در حد ناچیزی به عزیزان داده می‌ شود و چون مرکز دوره های کوتاه مدت و تربیت مربی معارف مهدویت دارد، عزیزانی که در مرکز موفق باشند برای تدریس در این دوره ها اعزام می‌ شوند.

وی افزود: مصاحبه پذیرش از 17 تیر ماه آغاز می‌ شود و تقریبا یک هفته طول خواهد کشید و علاقه مندان برای ثبت نام باید سایت پذیرش حوزه های علمیه در پنل شخصی خود اقدام کنند و بعد از ثبت نام و مصاحبه با افراد حدود 35 نفر در قم و 25 نفر در اهواز پذیرش خواهیم داشت.

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که دوره های کوتاه مدت برای اقشار مختلف توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود انجام می‌ شود، بیان داشت: کلاس های این مرکز نیز از 15 شهریور طبق برنامه ریزی های انجام شده شروع می‌ شود و بنا بر این است که طلاب سه روز یا نهایتا چهار روز درگیر کلاس باشند و بقیه ایام هفته درگیر کارهای پژوهشی و تحقیقی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از 450 فارغ التحصیل مرکز تخصصی مهدویت، حدود 140 مورد از کسانی که با آنها تماس گرفته ایم در جایگاه های خوبی قرار گرفته اند و مشغول فعالیت های علمی هستند و مؤثر بوده اند.

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که در سه فصلنامه علمی تخصصی، علمی ترویجی و علمی پژوهشی نیز از قلم فارغ التحصیلان استفاده می‌ شود، ابراز داشت: واحد کودک و نوجوان نیز راه اندازی و بیش از 110 محصول فرهنگی و کتاب تهیه شده که معارف مهدوی را منتقل می‌ کند و در کنار آن مهدها و پیش دبستانی های مهدوی امین را راه اندازی کرده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال بیش از 250 مرکز مهد و پیش دبستان مهدوی با مرکز تخصصی مهدیت مرتبط می‌ شوند و محتواهایی که تولید می‌ شود در اختیار آنها قرار می گیرد.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه