مروری بر اخبار و گزارش‌های مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان


مروری بر اخبار و گزارش‌های مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

زنجان - ایرنا - رسانه‌ها و مطبوعات استان زنجان در هفته جاری موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به موضوع توقف پروژه بازگشایی محور پادگان ارتش زنجان، بازگشت برخی محدودیت‌ها در خصوص فعالیت اصناف به دلیل گسترش شیوع کرونا و چالش‌های پیش روی مرغداران در خصوص قیمت عرضه گوشت مرغ در استان اشاره کرد.

روزنامه صدای زنجان در گزارشی با عنوان "محور سرکردانی" به موضوع توقف پروژه بازگشایی محور پادگان ارتش در شهر زنجان پرداخت و نوشت: از یک سال و نیم پیش که بازگشایی محور پادگان کلنگ‌زنی شد حالا پس از دیدار مسئولان شهر زنجان و نماینده مردم زنجان در مجلس با وزیر دفاع برای حل مشکل بازگشایی محور پادگان، به مرحله‌ای رسیده که به گفته رییس شورای شهر مسئولان پادگان از شهرداری مجدداا نقشه پروژه را درخواست کردند.

برخی در پاسخ به چرایی مخالفت‌های مسئولان پادگان برای آغاز این پروژه را تنها بهانه‌ عنوان کرده و دلایل ممانعت را منطقی نمی‌دانند ولی رییس شورای شهر زنجان بر این باور است که «نمی‌دانم در زمان آقای معصومی، شهردار وقت چه اتفاقاتی در این پروژه رخ داده که امیر حمدی مکرراً اظهار نگرانی کرده و در پاسخ به صحبت‌های اعضای شورا و شهرداری مدام از این عبارات که «از کجا معلوم؟، کی میگه؟» استفاده می‌کنند.

بهمن ماه سال ۹۷ بود که بازگشایی محور پادگان با حضور مقامات استانی و کشوری در محل پروژه کلنگ‌زنی شد و یک ماه بعد عملیات اجرایی آغاز شد ولی از آن روز تاکنون پروژه‌ای که ۲۵ تا ۳۰ درصد بار ترافیکی بزرگراه ۲۲ بهمن را می‌تواند کاهش دهد به دلایل مختلفی متوقف شده است و همین سبب نارضایتی شهروندان شده است.

عباس راشاد در پاسخ به دلایل مخالفت مسئولان پادگان برای آغاز این پروژه این‌گونه عنوان کرد: «بنده از امیر حمدی، فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان در این زمینه سوال کردم و ایشان نیز در پاسخ گفتند: آقای معصومی شهردار وقت در این پروژه با ما با صداقت برخورد نکرده و صرفاً منافع شهرداری را مد نظر قرار دادند.»

وی ادامه داد:« دقیقاً نمی‌دانم زمان آقای معصومی، شهردار وقت چه اتفاقاتی رخ داده که امیر حمدی برای پروژه بازگشایی محور پادگان مکرراً اظهار نگرانی کرده و در پاسخ به توضیحات شورای شهر و شهرداری در مورد پروژه مدام از کلماتی چون « از کجا معلوم؟ کی میگه؟ را به کار می‌برند در حالی که این پروژه به نفع شهرداری و پادگان است و در نهایت شهر است.»

راشاد در واکنش به اظهار نگرانی مسئولان پادگان در پروژه مذکور این‌گونه بیان کرد که در توافقنامه بین شهرداری و پادگان برای پروژه بازگشایی محور مذکور ۱۱ بند ذکر شده است که از نظر ما این بندها کاملاً شفاف بوده و طوری روشن و واضح نوشته شده است که هیچ ابهامی در آن‌ها وجود ندارد می‌توان کار را آغاز کرد از همین رو می‌گویم دلیل نگرانی مسئولان پادگان را نمی‌دانیم چیست؟

وی در توضیح آخرین اقدامات انجام شده در مورد پروژه مذکور این‌گونه بیان کرد: طبق درخواست امیر حمدی، دیروز در قالب دو نامه محرمانه آخرین نقشه خط پروژه و نیز آخرین نقشه کمیسیون ماده ۵ به آنان ارسال شد.

رییس شورای شهر زنجان با بیان این‌که برای حل مشکل موجود و جلب رضایت مسئولان پادگان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه شورا و شهردار و نیز طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس پیگیر موضوع هستیم و دیروز این نماینده با سردار طلایی وزیر دفاع در همین زمینه دیدار داشتند.

پس از اظهارات رییس شورای شهر زنجان و اعلام خبر وی از آغاز به کار عملیات عمرانی در پادگان، امیر حمدی، فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان بازگشایی مسیر پادگان را در گرو عملیاتی ‌شدن تعهدات شهرداری دانسته و عنوان کرده که بر اساس توافقی که با شهرداری زنجان برای بازگشایی مسیر انجام شده، در ابتدا باید شهرداری به تعهدات خود عمل کند.

پایگاه خبری موج رسا در خبری از قول رئیس اتاق اصناف استان زنجان نوشت: رعایت پروتکلها الزامی بوده و اگر واحدی موارد بهداشتی را رعایت نکند پلمب خواهد شد.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی در استان زنجان اظهار کرد: خوشبختانه اکثر واحدهای صنفی موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و تنها درصد کمی از واحدها رعایت نمی‌کنند که در صورت مشاهده تذکرات لازم داده می‌شود.

وی با تاکید براینکه بازرسان فعالیت واحدهای صنفی را رصد می‌کنند و اگر واحدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند تذکر داده می‌شود و در صورت عدم توجه به تذکرات داده شده نسبت به پلمب آن اقدام می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر مراقبت‌ها از سوی مردم افزایش یافته و این موضوع نگرانی افزایش تعداد مبتلایان را کم کرده است.

رییس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه آرایشگاه‌ها اجازه فعالیت داشتند که اخیرا به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانویه اجازه فعالیت ندارند گفت: زمان پایان محدودیت آرایشگاه‌ها مشخص نیست.

وی با تاکید براینکه قلیان‌سراها همچنان اجازه فعالیت ندارند و اگر به صورت زیر زمینی فعالیت کنند غیرمجاز بوده و در مشاهده برابر قانون برخورد خواهد شد ابراز کرد: با قرمز شدن وضعیت زنجان در خصوص بیماری کرونا برگزاری مراسمات در تالارها ممنوع اعلام شده و تا زمان بازگشت وضعیت استان به سفید این محدودیت اعمال خواهد شد.

پایگاه خبری پیام ملت در خبری از قول معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان نوشت گفت: مرغداران بر روی خط ضرر هستند و در حدود چهار ماه گذشته کاملاً ضرر کردند چنانچه این دوره هم متضرر شوند دیگر سرمایه در گردش و نقدینگی جهت ادامه تولید برای آنها نمی ماند.

محمد علی صادقی با بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ با آنچه که ستاد تنظیم بازار مصوب گردد متفاوت است، اظهار کرد: قیمت تمام شده مرغداران بالاتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار است و با ادامه این روند بسیاری از مرغداران از چرخه تولید خارج شده و ما در سال جهش تولید، افت تولید خواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت مرغ در استان های همجوار استان زنجان همچنان بالا است و به همین دلیل انگیزه فروش مرغ در داخل استان برای مرغداران کمرنگ‌تر شده است و تمایل به فروش مرغ به خارج استان را دارند افزود: باید قیمت ما با استان های همجوار یکسان باشد تا این مشکل مرتفع شود.

صادقی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ را برای مصرف کننده ۱۵ هزار تومان اعلام کرده است و بر همین اساس قیمتی معادل ۵ درصد بالاتر یا پایین تر را در اختیار استانداران جهت تغییر قیمت گذاشته اند عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبه خروج مرغ زنده و لاشه از استان زنجان ممنوع اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس