طرز تهیه مرغ با سس سیر و رزماری


برای تهیه مرغ با سس سیر و رزماری در خانه رعایت نکات دقیق و ساده زیر کافی است. مواد لازم: فیله مرغ 4 الی 5 عددلیمو تازه یک عدد (حلقه‌ای برش خورده)آب مرغ یک پیمانهپودر سیر نصف قاشق چایخوریآب لیمو تازه سه الی چهارقاشق غذاخوریآرد سفید یک چهارم پیمانهنشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوریسیر شده 5 الی 8 حبهبرگ ریحان یا جعفری نصف پیمانه (خرد شده)رز ماری دو الی سه...

طرز تهیه مرغ با سس سیر و رزماری

برای تهیه مرغ با سس سیر و رزماری در خانه رعایت نکات دقیق و ساده زیر کافی است.

مواد لازم:

فیله مرغ ۴ الی ۵ عدد
لیمو تازه یک عدد (حلقه‌ای برش خورده)
آب مرغ یک پیمانه
پودر سیر نصف قاشق چایخوری
آب لیمو تازه سه الی چهارقاشق غذاخوری
آرد سفید یک چهارم پیمانه
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
سیر شده ۵ الی ۸ حبه
برگ ریحان یا جعفری نصف پیمانه (خرد شده)
رز ماری دو الی سه عدد
کره ۵۰ گرم
دانه فلفل سیاه یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

در ابتدا مقداری آرد رو با نمک، فلفل قرمز، سیاه، پودر سیر مخلوط کنید. فیله‌های مرغ رو داخلش بزنید تا کاملا آردی بشن. فیله‌های مرغ را در تابه بچینید. وقتی که یک طرف فیله‌ها سرخ شد، آن‌ها را به طرف دیگر برگردانید و سیر و برگ‌های رزماری را نیز اضافه کنید و منتظر طلایی شدنشان بمانید.

در یک قابلمه دیگر آرد ذرت را بریزید، کمتر از یک دقیقه تفت دهید و آب لیمو و آب مرغ را اضافه کنید. وقتی این مایع کمی قوام آمد، فیله‌های مرغ را در ظرف قابل حرارت دیدنی که می‌خواهید غذا را در همان سرو کنید بریزید و سس را روی آن‌ها خالی کنید.

برگ‌های ریحان یا جعفری خرد شده را هم روی فیله‌ها بریزید و حلقه‌های لیمو را رویش بچینید. بعد از چند دقیقه روی حرارت ملایم، سس مرغ شما غلیظ و غذایتان حاضر میشود.

مراقب باشید که خوراک مرغتان آنقدر روی اجاق نماند که سس آن سفت و لیمو‌هایش له شود. حلقه‌های لیمو روی این غذا، بیشتر جنبه تزیینی دارند و نباید آن‌ها را زیاد بپزیدو به همراه پاستا یا سبزیجات نوش جان کنید.

پ. ن: به جای آب مرغ می‌تونید از یک لیوان آب و یک عدد عصاره‌ی مرغ استفاده کنید.

منبع: خبره ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی