دستور تهیه رولت طرح دار


دستور تهیه رولت طرح دار

طرح‌های روی رولت طرح دار کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید از چند رنگ طرح‌هایی روی آن‌ها بیاندازید و یا حتما یک رنگ استفاده کنید. می‌توانید رنگ‌ها را برعکس دستور‌های زیر انجام بدهید.

دستور تهیه رولت طرح دار

همانطور که می‌دانید رولت خامه‌ای به روش‌ها و طعم‌های متفاوتی تهیه می‌شود شما می‌توانید آن را داخل منزل به صورت طرح دار تهیه کنید و از مهمان‌های خود به صورت شیک پذیرایی کنید.

طرح‌های روی رولت طرح دار کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید از چند رنگ طرح‌هایی روی آن‌ها بیاندازید و یا حتما یک رنگ استفاده کنید. می‌توانید رنگ‌ها را برعکس دستور‌های زیر انجام بدهید.

مواد لازم کیک رولتی طرح دار:

آرد سفید ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
آب گرم یک هشتم پیمانه
عسل ۱ قاشق چایخوری
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
خامه‌ی فرم گرفته ۲۵۰ گرم

مواد لازم برای طرح رولت طرح دار:

آرد ۴۰ گرم
پودر قند ۳۰ گرم
سفیده‌ی تخم مرغ ۱ عدد
رنگ خوراکی به مقدار لازم

طرز تهیه رولت طرح دار:

برای تهیه‌ی رولت طرح دار ابتدا سفیده‌ی ۱ تخم مرغ و پودر قند را هم بزنید تا از حالت لزجی خارج شود. آرد را الک کرده و به آرامی به تخم مرغ اضافه کنید. میزان مناسبی از رنگ خوراکی را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید

خمیر را داخل قیف ساده بریزید و طرح مورد نظرتان را روی کاغذ روغنی چرب شده بکشید. پس از کشیدن طرح مورد نظر قالب را به مدت یک ساعت در فریزر استراحت دهید. توجه داشته باشید که برای طرح‌های چند رنگ بهتر است بین هر رنگ فاصله‌ای چند دقیقه‌ای آن در فریزر قرار بدهید تا رنگ‌ها کمی منسجم شوند و با هم مخلوط نشوند.

فر را تا دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.

در فاصله‌ای که قالب در یخچال قرار دارد، به سراغ تهیه‌ی رولت می‌رویم ابتدا زرده و سفیده ۴ تخم مرغ را از هم جدا کنید. آرد را ۳ مرتبه الک کنید. زرده، شکر و وانیل را با هم خوب مخلوط کنید. آب داغ و عسل را به مخلوط زرده اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس سفیده را هم بزنید تا از کاسه برنگردد. مخلوط زرده، آرد و سفیده را در ۳ مرحله به صورت متناوب با یکدیگر زیر و رو کنید و خیلی هم نزنید.

سینی رولت را از فریزر خارج کنید و مواد رولت را روی آن بریزید و به طور یکنواخت در سطح قالب پخش کنید. سینی را درون فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار بدهید.

اجازه دهید رولت بعد از خارج کردن از فر کاملا خنک شود. سپس خامه کشی و رول کنید. بهتر است رولت ۲۴ ساعت داخل یخچال استراحت کند و بعد برش دهید.

طرز تهیه رولت پلنگی:

مواد لازم:

تخم مرغ ۳ عدد
آرد ۶۰ گرم
شکر ۴۰ گرم
شیر ۳۰ گرم
روغن مایع ۳۰ گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۲ و نیم قاشق چایخوری

طرز تهیه رولت پلنگی:

برای تهیه رولت پلنگی، ابتدا زرده و سفیده را جدا کنید، سپس سفیده را با همزن بزنید تا پف کند بعد کم کم شکر را اضافه کنید آنقدر هم بزنید تا کاملا حجیم و پفدار شود. سپس زرده را با شیر و روغن و وانیل هم بزنید بعد آرد را اضافه کنید و کامل هم بزنید سپس سفیده را به زرده اضافه کنید و آرام هم بزنید که پف مواد نخوابد اکنون کمی از مواد آماده شده را داخل قیف بریزید و داخل قالب یا سینی فر ۲۰*۳۰ کاغذ روغنی که انداخته و روی آن را چرب کنید و به شکل نامنظم از مواد داخل فر بریزید.

سعی کنید نه خیلی خلوت باشه نه خیلی شلوغ که طرح‌های روی رولت مشخص باشند. سپس سینی را به مدت ۳ دقیقه در فریزر قرار دهید در این فاصله به بقیه مواد پودر کاکائو اضافه کنید. سینی را از فریزر خارج کنید و مواد کاکائویی را روی آن بریزید بعد در فر از قبل گرم شده با درجه‌ی ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

بعد از پخت ۵ دقیقه روی سینی را بپوشانید تا سرد شود.

سپس آن را روی دستمال برگردانید و کاغذ روغنی آن را جدا کنید و کیک را با همان دستمال لوله کنید و اجازه بدهید کاملا خنک شود. بعد خامه‌ی فرم گرفته را روی کیک بمالید و آن را لول کنید و داخل یخچال بگذارید.

نکته برای تهیه رولت خامه‌ای طرحدار:

• وسط رولت می‌توانید از مارمالاد یا مربا یا خامه یا کرمفیل استفاده کنید.

• می‌توانید از موز یا هر میوه‌ای که دوست دارید به صورت خرد شده روی خامه‌ی بین رولت استفاده کنید.

• در تهیه رولت طرح دار و کلیه کیک‌هایی که در ساختار آن از سفیده و زرده به صورت جداگانه استفاده می‌شود، هنگام جدا کردن زرده و سفیده به هیچ عنوان نباید زرده داخل سفیده وجود داشته باشد در غیر این صورت سفیده پف نخواهد کرد.

• بهتر است ۱ قاشق شکر به سفیده بزنید، در این صورت پف سفیده نخواهد خوابید و خطای هم زدن به حداقل خواهد رسید. همچنین می‌توانید از ۱/۸ کرم تارتار و یا آب لیمو‌تازه به سفیده بزنید تا سفیده پف بهتری داشته باشد.

منبع: بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس