ورود صندوق‌های جدید به بازار سرمایه


ورود صندوق‌های جدید به بازار سرمایه

مدیر عامل بورس تهران اعلام کرد: صندوق‌های فعال پالایشی، فولادی، مسی و خودرویی در بازار بورس عرضه می‌شود.

ورود صندوق‌های جدید به بازار سرمایه
به گزارش پول نیوز، آزادی مالی، یکی از اهدافی است که سرمایه گذاران به دنبال آن هستند. رسیدن به این آزادی، نیازمند آشنایی با انواع روش‌های سرمایه گذاری است تا بتوانیم از این راه، هم ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنیم و هم قدمی برای رشد آنها برداریم. به قول «رابرت کیوساکی» پس انداز کردن پولی که هر روز در حال از دست دادن ارزش خود است به تنهایی کافی نیست، بلکه این سرمایه گذاری است که شما ثروتمند می‌کند. بورس، یکی از روش‌های سرمایه گذاری به شمار می‌رود. اگر این روش به درستی و با مهارت انجام شود می‌تواند بازدهی مناسبی را برای سرمایه گذار به ارمغان بیاورد. اما شاید همه مردم از مهارت، اطلاعات یا زمان کافی برای این سرمایه گذاری برخوردار نباشند. به همین دلیل آنها باید با استفاده از روش‌های غیرمستقیم سرمایه گذاری از ارزش پول خود محافظت کنند.
بر اساس قوانین سازمان بورس، صندوق‌های سرمایه گذاری باید سبدی متنوع از دارایی‌های نقدی و اوراق بهادار را تشکیل دهند. بخشی از این دارایی‌ها شامل دارایی‌های با درآمد ثابت همچون سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت هستند که ریسک سرمایه گذاری را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهند. به تشکیل این سبد از دارایی‌ها در اصطلاح، «متنوع سازی دارایی‌ها» گفته می‌شود. سرمایه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی مشخص، چنین سبدی را خریداری کند و خطرات سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس را کاهش دهد.
صندوق‌های سرمایه گذاری در بازه‌های زمانی مشخصی توسط سه نهاد سازمان بورس و اوراق بهادار، متولی و حسابرس مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تمام فعالیت‌های آنها به صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود. متولی صندوق نیز به صورت مستمر بر عملکرد صندوق نظارت دارد.
علی صحرایی مدیر عامل بورس تهران درباره ورود صندوق ها و شرکت ها به بورس گفت: روز چهارشنبه پانصد و چهلمین شرکت در بورس پذیرفته و هر سهم شرکت لیزینگ مذکور، ۳۲۰ تومان کشف قیمت شد که به ارزش بازار ۶۴۰ میلیارد تومان اضافه کرد.

وی ادامه داد: شرکت‌های زیادی آماده ورود به بازار سرمایه هستند تعداد جلسات پذیرش شرکت‌ها در هفته دو روز شد تا هر هفته شاهد عرضه‌های اولیه باشیم.

وی افزود: وزارت اقتصاد هنوز درخواستی برای ورود صندوق‌های جدید ای تی اف به بورس اعلام نکرده است.

مدیرعامل بورس تهران درباره امضا تفاهم نامه همکاری بین بورس، فرابورس، جامعه حسابرسی و اتاق ایران برای ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌ها به بورس گفت: بورس تالاری شفاف است و تلاش می‌کنیم تا زمان پذیرش را برای شرکت‌ها کوتاه کنیم.

وی بیان کرد: از این به بعد اختیار پذیرش شرکت‌ها به بورس تهران و فرابورس واگذار شده است تا فرایند پذیرش سریع‌تر صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !