مثلث مربع و منافق ناصح!


مثلث مربع و منافق ناصح!

دین و اولیای دین به ما آموختند همان قدر که باید در برابر سخن دیگری -ولو اشتباه- سعه صدر داشته باشیم و بشنویم، نسبت به منافقین صریح باشیم و باطن استتار شده آنان را بر ملا کنیم.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: سیاست بازان بی صداقت و چند چهره، همواره به جریان معارضه با ولایت، نقاب "خیر خواهی" زده اند. تعبیر پیامبر اعظم (ص) مبنی بر "النصیحة لائمة المسلمین" را بهانه می کنند و می گویند باید امام مسلمین را نصیحت کرد و حال آن که مراد از این بیان شریف، خیرخواه بودن و غلّ و غش نداشتن است.

بله، ضمن این خیرخواهی و اطاعت و همراهی، می شود مشورت هم داد. اما از نگاه منافقین، گویا امامت و ولایت ذاتا برای تخطئه و مخالفت است؛ تحریفی است که فقط از منافق بر می آید: کسی است که سر بزنگاه ها به سمت اغیار غش می کند.

دین و اولیای دین به ما آموختند همان قدر که باید در برابر سخن دیگری -ولو اشتباه- سعه صدر داشته باشیم و بشنویم، نسبت به منافقین صریح باشیم و باطن استتار شده آنان را بر ملا کنیم. باطنی که بر خلاف ادا و اطوار خیر خواهی، خباثت آلود و خصمانه است.

"وإذا قیل لهم لا تفسدوافی الارض قالوا إنما نحن مصلحون، ألا إنهم هم المفسدون و لکن لایشعرون. و چون به آنان گفته شود در زمین فساد نکنید،‏ گویند همانا ما اصلاحگریم. بدانید آنها مفسدند اما نمی‏ فهمند".

امیر مومنان (ع) در خطبه ای، ماجرای حکمیت و صلح با معاویه را بازگو می کرد که مردی از اصحاب گفت "ما را از قبول حکمین نهی کردی و سپس، اجازه دادی. نمی ‏دانیم کدام بهتر بود؟". حضرت دست بر روی دست زد و فرمود "هذا جزآء من ترک العقدة. این (حیرت ) جزای کسی است که امر محکم (بیعت و اراده جهاد) را ترک کند".

در این هنگام، اشعث بن قیس که سر دسته خوارج، و عامل تحمیل حکمیت به امام بود، اعتراض کرد و با ژستی "نصیحت گرانه" گفت "یا امیر المومنین این که گفتی، به ضرر و خلاف مصلحت توست نه به نفع تو!".

امام (ع) نگاه تندی به اشعث کرد و با مرور تناقضات زندگی وی فرمود "مَا یُدْرِیکَ مَا عَلَیَّ مِمَّا لِی عَلَیْکَ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ اللَّاعِنِینَ حَائِکُ ابْنُ حَائِکٍ مُنَافِقُ ابْنُ کَافِرٍ وَ اللَّهِ لَقَدْ أَسَرَکَ الْکُفْرُ مَرَّةً وَ الْإِسْلَامُ أُخْرَی ... وَ إِنَّ امْرَأً دَلَّ عَلَی قَوْمِهِ السَّیْفَ وَ سَاقَ إِلَیْهِمُ الْحَتْفَ لَحَرِیٌّ أَنْ‏.

تو چه می فهمی چه چیز به ضرر من است یا نفع من؟ لعنت خدا و لعنت کنندگان بر تو باد ای بافنده پسر بافنده، ای منافق فرزند کافر! سوگند به خدا، یکبار ملت کفر تو را اسیر کرد و بار دیگر اسلام تو را اسیر نمود.... و کسی که شمشیر دشمن را به سوی قوم خود راهنمائی کند و مرگ را به سوی آنها بکشاند، سزاوار است نزدیکانش با او عداوت بورزند و بیگانگان از او در امان نباشند". (خطبه 19 نهج البلاغه)

لعنت منافقین، منطق خداوند است که فرمود: "إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَیِّناتِ وَ الْهُدی‏ مِنْ بَعْدِ ما بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِی الْکِتابِ أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ. کسانی که نشانه ‏های‏ روشن و هدایتی را که ما فرستادیم می ‏پوشانند، خداوند و جمیع لعنت کنندگان، آنها را لعنت می کنند". (آیه 159 سوره بقره).

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها