فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه وارد سوریه شد


فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه وارد سوریه شد

منابع خبری جمعه گزارش دادند فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه به صورت سرزده وارد شمال شرق سوریه شده است.

به گزارش مشرق، «کنث مک‌کنزی»، رئیس سازمان تروریستی سنت‌کام وارد شمال شرق سوریه شده است.

«مظلوم عبدی»، فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در توئیتر ورود مک‌کنزی به شمال شرق سوریه و دیدار با او را تأیید کرده است.

او در حساب کاربری‌اش در توئیتر به زبان انگلیسی نوشت: «امروز ما میزبان فرمانده سنت‌کام، ژنرال کنث اف مک‌کنزی بودیم و درباره مسائل دارای منافع مشترک از جمله ادامه مبارزه علیه تهدید داعش و برقراری صلح در منطقه گفت‌وگو کردیم. عمیقاً قدردان ادامه حمایت آمریکا از ثبات و مبارزه علیه تروریسم هستیم.»

بیشتر بخوانید:

اقدام بازدارنده ارتش سوریه علیه نظامیان تروریست آمریکایی

شبه نظامیان کرد سوریه از دو سال پیش با حمایت آمریکا چاه‌های نفتی سوریه را در شرق این کشور به اشغال خود درآورده است. بنابر گزارش‌های منتشر شده، این گروه نفت را به ترکیه و از آنجا به رژیم صهیونیستی می‌فروشد.

رئیس جمهور ترکیه طی عملیات نظامی اخیر این کشور علیه این شبه نظامیان در شمال سوریه، به همتای آمریکایی خود گفت کار داعش تمام است و باید نظامیان آمریکایی به خانه‌های خود برگردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به رغم مواقت با سخنان اردوغان، به فاصله چند روز باز موضع خود برگشت و صراحت گفت که نمی‌تواند نفت سوریه را رها کند.

ترامپ بعد از خروج شماری از نیروهای آمریکا از سوریه، گفت که تعدادی از این نیروهای برای حفاظت از میادین و چاه‌های نفت در شرق سوریه، در این کشور باقی خواهند ماند.

حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوریه طی سال‌های گذشته، منجر به تنش و تیرگی روابط بین آنکارا و واشنگتن شده است. ترکیه این شبه‌نظامیان را امتداد گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، و مظلوم عبدی (با نام سازمانی شاهین جیلو) را از اعضای این گروهک می‌داند و در لیست سیاه خود قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید