5950 دانش آموز برای ورود به مدارس نمونه دولتی هرمزگان باهم به رقابت پرداختند


5950 دانش آموز برای ورود به مدارس نمونه دولتی هرمزگان باهم به رقابت پرداختند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: بیش از پنج هزار و 950 دانش آموز پایه نهم استان در 72 حوزه امتحانی برای ورود به مدرسه‌ها نمونه دولتی باهم به رقابت پرداختند.

موسی دادی زاده عصر جمعه درحاشیه بازدید از حوزه آزمون ورودی به مدارس نمونه دولتی در سیریک افزود: از این تعداد، هزار و ۸۰۰ دانش آموز پس از کسب نمره علمی لازم و باتوجه به علاقه مندی اعلام شده به ۲۷ آموزشگاه نمونه دولتی دارای رشته‌های نظری و تعداد ۱۸۰ نفر نیز به ۲ هنرستان نمونه دولتی هرمزگان ورود پیدا می‌کنند.
وی بیان داشت: این تعداد شامل بیش از ۲ هزار و ۸۷۰ دانش آموز پسر و بیش از سه هزار و ۷۵ دانش آموز دختر پایه نهم متوسطه اول است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه از ۱۷ خردادماه ۹۹ شروع و تا ۳۱ تیرماه سال جاری ادامه داشت.
دادی زاده بیان داشت: باتوجه به حجم ابلاغی هرمزگان و میزان سهمیه دانش آموزان در هر شهرستان و منطقه، دانش آموزانی که در آزمون ورودی بتوانند بالاترین نمره را کسب کنند، جواز تحصیل در این مدارس را پیدا می‌کنند.
وی گفت: نتیجه این آزمون تا نیمه مردادماه سالجاری اعلام خواهدشد.

۸۵۷ نفر در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی شرکت کردند

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: آزمون استخدامی ۸۵۷ نفر در آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی سراسر استان در پنج حوزه امتحانی شرکت کردند.
موسی دادی زاده درحاشیه بازدید از حوزه امتحان استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در شهرستان میناب گفت: آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی سالجاری صبح امروزجمعه ۲۰ تیرماه به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
وی بیان داشت: با برگزاری این آزمون، میزان آمادگی علمی تعداد ۸۵۷ آموزشیار نهضت سواد آموزی برای استخدام در آموزش و پرورش سنجیده خواهدشد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اضافه کرد: این آزمون متشکل از ۶۰ درصد سووالات تخصصی و ۴۰ درصد سووالات عمومی می‌باشد که هر فردی که بتوانند ۵۰ درصد نمره را به درستی پاسخ دهد به استخدام آموزش و پرورش درخواهد آمد.
وی تصریح کرد: برای سهولت در رفت وآمد آموزشیارن، فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتیگ این آزمون در پنح حوزه که شامل حوزه شماره یک شرق( جاسک، سیریک، بشاگرد و به مرکزیت سیریک)، حوزه ۲ شرق (میناب)، حوزه سه شمال (حاجی آباد) حوزه چهار غرب (بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، بستک و به مرکزیت بندرلنگه) و همچنین حوزه شماره پنج مرکزی( بندرعباس، رودان، بوموسی، قشم وبه مرکزیت بندرعباس) برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد