زنجان در هفته‌ای که گذشت


زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - اجرای محدودیت‌های کرونایی در چهار شهرستان استان زنجان و ابلاغ 488 میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا در زنجان از جمله مهمترین عناوین خبری این استان طی هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی اغلب مردم استان، محدودیت‌های کرونایی از /۱۵ تیر/ در چهار شهر زنجان، ابهر، خرمدره و ماهنشان به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

** استاندار زنجان گفت: ۴۸۸ میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا به این استان ابلاغ شده که تمام مدیران مربوطه باید برای جذب و پرداخت این تسهیلات به صورت عملیاتی تلاش کنند.

** معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون بیمارستان‌های تامین اجتماعی نیز همسو با بیمارستان‌های دانشگاهی در ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پیشقدم هستند، بطوریکه این سازمان برای هر بیمار مبتلا به کرونا، بیش ازپنج میلیون تومان به طور میانگین هزینه می‌کند.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون ۳۱ هزارو ۲۴۹ نفر به‌صورت سرپایی به لحاظ بیماری کرونا پیگیری و مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد تست ۹ هزار و ۱۷۰ نفر، معادل ۲۹ درصد مثبت اعلام شد.

** رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی استان گفت: آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی در ۲۹ حوزه امتحانی این استان و با شرکت سه هزارو ۵۶ داوطلب از ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۰ تیرماه جاری همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

** فرماندار زنجان گفت: به رغم افزایش شمار مبتلایان به کرونا و لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی عموم مردم به خصوص در مکان‌های عمومی و پُرتجمع، در زمان حاضر این پروتکل‌ها تنها در ۴۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر زنجان رعایت می‌شود.

** فرماندار زنجان گفت: سه خانواده و یک دفتر کارگزاری بورس در زنجان به دلیل نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از فعالیت ۶۰ تعاونی مسکن در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر ۲ هزار و ۱۴۱ واحد مسکونی در استان توسط این تعاونی ها در دست احداث است که بر اساس پیش بینی های انجام شده، ۳۷۰ واحد تا پایان امسال و مابقی تا نیمه دوم سال آینده تحویل اعضا می‌شود.

** مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:شمار خانوارهای روستاهای بهره‌مند از گاز استان زنجان با تدبیر و تلاش دولت یازدهم و دوازدهم به ۹۳ هزارو ۵۴۷ مورد و گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به پایان رسید.

** مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری زنجان گفت: اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌های این استان از سال ۹۲ تا ۹۸، بیش از ۳۳۷ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با شروع فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، حدود ۳۸۵ درصد رشد دارد.

** مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در پی تصمیم ستاد استانی کرونا، اماکن مقدسه اسلامی اعم از مساجد، امامزادگان (ع) تکایا و حسینیه های زنجان از ۱۶ تیر به مدت یک هفته دوباره تعطیل شد.

** رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: زنجان، قطب صنعت نساجی، روی و محصولات برق پرقدرت بوده و ۴۰ درصد سهم بازار کشور در تولید محصولات دخانی را به خود اختصاص داده و تلاش بر این است تا طی ماه‌های آینده در تولید محصولات شوینده، بهداشتی و صنایع غذایی نیز به قطب تولید کشور تبدیل شود.

** معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و با کمک دولت شمار تخت‌های آی سی یو بیمارستان‌های دانشگاهی این استان طی هفته‌های آینده به ۱۵۰ تخت خواهد رسید که اقدامی مهم، در راستای خدمات رسانی بهینه به گروه‌های هدف است.

** دادستان زنجان گفت: مالکیت پسماند روی زنجان با ورود و پیگیری مسؤولان بخش‌های مختلف از جمله دستگاه قضایی به دولت رسید و منافع حاصل از این پسماندها بیش از یک هزار میلیارد تومان است که با فروش آن در بازه چندساله به مردم این استان برمی‌گردد.

** فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طی سه ماه نخست امسال ۵۱۳ کیلوگرم انواع موادمخدر در این کشف و ضبط شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در