چطور یک عینک آفتابی مناسب بخریم؟


چطور یک عینک آفتابی مناسب بخریم؟

اولین وظیفه عینک آفتابی محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید یا اشعه ماورای بنفش است و بعد از آن، زیبا کردن چهره و استایل شما. عینک‌های به درد نخور و ارزان قیمتی در بازار وجود دارند که این ویژگی‌ها را ندارند و حتی باعث آسیب‌دیدن چشم‌ها می‌شوند. البته ناگفته نماند که گران‌قیمت بودن عینک هم نشانه‌ باکیفیت بودن آن نیست. پس چه ویژگی‌هایی را باید...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، اندازه قاب عینک آفتابی باید به قدری بزرگ باشد که همه چشم و اطراف آن را بپوشاند. اگر قاب عینک آفتابی شما کوچک باشد نور خورشید و اشعه‌های مضر آن از اطراف فریم عینک عبور می‌کند و وارد چشم شما می‌شود.

برای اینکه مطمئن شوید رنگ عینک آفتابی شما مناسب است یا نه و اینکه آیا به اندازه کافی تیره هست یا نه باید در یک اتاق با نور متناسب عینک آفتابی‌تان را امتحان کنید، به این صورت که عینک را به چشمانتان بزنید و در آینه نگاه کنید اگر میزان تیرگی و رنگ عینک آفتابی شما مناسب باشد نمی‌توانید چشم‌هایتان را در آیینه ببینید. عینک‌هایی که شیشه‌های روشن دارند برای عصر یا شب مناسبند.

یکی از شاخص‌های مهم هنگام انتخاب عینک آفتابی فرم صورت است، اگر صورت‌تان گرد است سعی کنید عینک‌های زاویه‌دار انتخاب کنید و اگر صورت کشیده‌ای دارید بهتر است از عینک‌های پهن استفاده کنید. شاخص مهم دیگر مدل و فرم بینی است، هنگام انتخاب عینک باید بزرگ یا کوچک بودن بینی و همچنین کوفته بودن یا قوز داشتن بینی را هم مدنظر داشته باشید. این تنها با امتحان فریم‌های مختلف امکانپذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا