کاهش ذخایر خون در کرمانشاه / کرونا از راه اهدای خون منتقل نمی‌شود


کاهش ذخایر خون در کرمانشاه / کرونا از راه اهدای خون منتقل نمی‌شود

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به کاهش ذخایر خون در استان، گفت: یکی از علل کاهش اهدای خون، باور غلط انتقال ویروس کرونا از طریق مراجعه به مراکز انتقال خون است.

کاهش ذخایر خون در کرمانشاه / کرونا از راه اهدای خون منتقل نمی‌شود

پژمان صالحی‌فر، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت فوق‌العاده مرکز انتقال خون استان، گفت: با توجه به کاهش دخایر خون در استان این مرکز در ایام تعطیل نیز آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون است.

وی افزود: پس از شیوع کرونا در کشور، اهدای خون کاهش پیدا کرد و این امر موجب شده با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، بیمارستان‌ها با کمبود ذخایر خونی مواجه باشند.

صالحی‌فر تصریح کرد: خون نیاز ضروری به ویژه برای بیماران محسوب می‌شود و بیماران خاص و مصدومان حوادث نیاز بیشتری به خون و فرآورد‌های خونی دارند.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: مردم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و نگرانی از آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز نداشته باشند، چون ضدعفونی مستمر محیط و تجهیزات انجام می‌شود و بسیاری از تجهیزات یک بار مصرف هستند. یکی از علل کاهش ذخایر خون، کاهش اهدای خون به دلیل باور غلط انتقال ویروس کرونا از طریق مراجعه به مراکز انتقال خون است.

صالحی‌فر با بیان اینکه در چنین شرایطی بیشتر به اهدای خون نیازمندیم، بیان کرد: تأمین پلاکت چالش عمده مراکز انتقال خون است و این موضوع اهمیت حضور مستمر اهداکنندگان را برای اهدای خون بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق