هیچ تجمعی در آرامستان‌های مازندران مجاز نیست


هیچ تجمعی در آرامستان‌های مازندران مجاز نیست

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه برگزاری مراسم در تمامی آرامستان‌های سطح استان ممنوع است ، گفت: در شهرهای قرمز هیچگونه تجمعی در داخل آرامستان مجاز نیست.

محمد محمدی تاکامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ، هیچگونه مراسم و تجمعی در سطح آرامستان‌های مازندران نباید صورت بگیرد و صرفا مدیریت آرامستان ها باید تدفین فرد متوفی را اجازه دهد.

وی با بیان اینکه تشییع جنازه ، مراسم خاکسپاری و هرگونه مراسم عزاداری در حال حاضر در محیط آرامستان‌ها ممنوع است ، گفت: این مسئله مربوط به سلامت مردم بوده و نباید در رعایت آن تخطی شود.

مدیرکل امور شهری مازندران با بیان اینکه شاید اینگونه تصمیمات برای مردم دردناک باشد ، افزود: در حال حاضر سلامت مردم برای ستاد ملی کرونا بر هر چیزی اولویت دارد و باید همه این مسئله را درک کنیم.

محمدی همچنین به مردم توصیه کرد که از برگزاری مراسم عزارداری در منازل خود خودداری کرده تا اصول فاصله گذاری اجتماعی وپروتکل های بهاشتی رعایت شود.

وی بار دیگر بر ممنوعیت هرگونه تجمعی در آرامستان‌های استان تاکید کرد و گفت: حتی با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز تجمع در آرامستان های استان به خصوص شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است.

به گفته او در صورت هرگونه تخلف از این تصمیم با مدیران آرامستان ها برخورد قانونی خواهد شد.

ضدعفونی سطح شهرهای قرمز کرونایی برای شهرداری‌ها تکلیف شد

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران همچنین اظهار داشت: از سرگیری ضدعفونی سطح شهرهای قرمز کرونایی بار دیگر برای شهرداری تکلیف شده است.

محمدی گفت:همه شهرداری های شهرهای قرمز کرونایی موظف هستند روزانه حداقل یکبار سطح شهرها را ضدعفونی کرده و این عملیات باید در ساعات پر ترافیک برای کاهش تجمع مردم انجام شود.

مازندران ۶۰ نقطه شهری و ۲۲ شهرستان دارد که در حال حاضر هفت شهرستان آن در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه