تویوتا کرولا کراس اوور مدل 2021 معرفی شد! تب شاسی بلند سواری به کرولا هم رسید + فیلم


تویوتا کرولا کراس اوور مدل 2021 معرفی شد! تب شاسی بلند سواری به کرولا هم رسید + فیلم

رشد شدید فروش کراس‌اوورها در بازار جهانی سبب شده تا تمامی خودروسازان تولید مدل‌های سدان و هاچ‌بک را متوقف کرده و آن‌ها را به کراس اوور تبدیل نمایند یا با مدل‌های کراس‌اوور جایگزین نمایند. تویوتا نیز یکی از مشهورترین خودروسازان جهانی است که...

رشد شدید فروش کراس‌اوورها در بازار جهانی سبب شده تا تمامی خودروسازان تولید مدل‌های سدان و هاچ‌بک را متوقف کرده و آن‌ها را به کراس اوور تبدیل نمایند یا با مدل‌های کراس‌اوور جایگزین نمایند.

تویوتا نیز یکی از مشهورترین خودروسازان جهانی است که تصمیم گرفته تا مدل محبوب و پرفروش تویوتا کرولا را برای سال 2021 با پیشرانه پلاگین هیبریدی و در سگمنت کراس اوور به بازار عرضه نماید. معرفی کراس اوور تویوتا کرولا 2021 اخیرا در تایلند صورت گرفت و البته باید خاطرنشان کرد کسی از تغییر سگمنت این خودرو شگفت زده نشد.

همان پلتفرم قدیمی در قالبی جدید

تویوتا کرولا 2021 براساس همان پلتفرم TGNA-C توسعه یافته که مدل فعلی تویوتا کرولا و تویوتا C-HR نیز براساس این پلتفرم توسعه یافته‌اند. تویوتا کرولا کراس اوور قرار است تا در سبد محصولات تویوتا، فاصله میان تویوتا C-HR‌ و تویوتا راو 4 را به عنوان یک کراس اوور کاربردی پر کند.

تویوتا کرولا کراس اوور مدل 2021 معرفی شد! تب شاسی بلند سواری به کرولا هم رسید + فیلمتویوتا کرولا 2021

کراس اوور تویوتا کرولا 2021 با دو پیشرانه در تایلند معرفی شد. موتور نخست یک پیشرانه بنزینی 1.8 لیتری است که 140 اسب‌بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه دوم یک سیستم هیبریدی است که از ترکیب یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی تشکل شده است.

پیشرانه الکتریکی تویوتا کرولا هیبریدی 72 اسب‌بخار قدرت و 163 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. در کنار این موتور یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی با 98 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است. برای انتقال قدرت نیز از جعبه دنده پیوسته-الکتریکی تویوتا موسوم به e-CVT بهره گرفته شده است.

تویوتا کرولا کراس‌اوور در مقایسه با محصولی همچون تویوتا C-HR، طراحی آرام‌تری دارد و برای کسب آمار فروش گسترده در بازار منطقه آ س آن آماده شده است. این خودرو ابتدا در بازار تایلند عرضه خواهد شد و پس از آن در سایر کشورهای جهان نیز شاهد عرضه تویوتا کرولا کراس اوور خواهیم بود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس