سازمان ملل: قحطی و گرسنگی جان 20 میلیون یمنی را تهدید می‌کند


سازمان ملل: قحطی و گرسنگی جان 20 میلیون یمنی را تهدید می‌کند

سازمان ملل درباره خطر قحطی و گرسنگی میلیون‌ها نفر در یمن در صورت عدم دسترسی به کمک‌های انسان دوستانه هشدار داد.

سازمان ملل: قحطی و گرسنگی جان 20 میلیون یمنی را تهدید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الجزیره، سازمان ملل روز شنبه درباره تشدید گرسنگی و قحطی قریب الوقوع در کشور جنگ زده یمن هشدار داد.

سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد در صورتی که کمک‌های انسانی به زودی به دست مردم یمن نرسد، قحطی و گرسنگی جان نزدیک به ۲۰ میلیون یمنی را تهدید می‌کند. سازمان ملل تاکید کرد وخامت شرایط در یمن به صورتی است امنیت غذایی میلیون‌ها یمنی در معرض خطر قرار گرفته است.

سازمان ملل در گزارش خود با هشدار نسبت به گرسنگی شدید در یمن در هفته‌های آینده، خواستار کمک‌های بین المللی و بشردوستانه به مردم این کشور شد.

جنبش انصار الله یمن پیش‌تر اعلام کرد: اگر ائتلاف متجاوز سعودی به توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی و مواد غذایی در سواحل الحدیده ادامه دهد، یمن با فاجعه قریب الوقوعی مواجه خواهد شد.

این جنبش تاکید کرد: این ائتلاف مسیر دو کشتی حامل مشتقات نفتی را در نزدیکی سواحل الحدیده به سوی بندر جیزان تغییر داده است.

ائتلاف سعودی به دنبال ایجاد قحطی در یمن و تحت فشار قرار دادن مردم این کشور در راستای رسیدن به اهداف شیطانی خود است. علی‌رغم اینکه مردم یمن به شدت مواد غذایی و سوخت نیازمند هستند، ائتلاف سعودی چند کشتی حامل سوخت و مواد غذایی را در بنادر این کشور توقیف کرده و مانع از توزیع محموله آن‌ها میان مردم می‌شود.

جنگ فاجعه‌بار یمن که وارد ششمین سال خود شده، میلیون‌ها انسان از جمله کودکان بسیاری را در معرض سوء تغذیه و قحطی قرار داده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق