تمرین شبیه سازی شده آمریکا برای مقابله با قایق‌های تندرو در خلیج فارس


تمرین شبیه سازی شده آمریکا برای مقابله با قایق‌های تندرو در خلیج فارس

رکنا: پرسنل نظامی آمریکا و امارات یک تمرین پنج روزه مقابله با قایق‌های تندرو را در جنوب خلیج فارس برگزار کردند.

به گزارش رکنا، پرسنل نیروی دریایی و هوایی آمریکا برای مقابله با حملات احتمالی قایق‌های تندرو در خلیج فارس، تمرین مشترکی را برگزار کردند.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» این تمرین مشترک پنج روزه در جنوب آب‌های خلیج فارس برگزار شد و از کشتی «یواس‌ان‌اس لوئیس بی پولر» به عنوان پایگاه شناور و مرکز اصلی این تمرین مقابله با حملات قایق‌های تندرو استفاده شد.

به گزارش وزارت دفاع آمریکا در این تمرین فرماندهی هوایی امارات با پرسنل دریایی و هوایی مرکز فرمادهی آمریکا در منطقه (تروریست های سنتکام) حضور داشتند. در این تمرین همچنین هواپیمای تجسسی «پوسیدان-8» و هواپیمای شناسایی مستقر در پایگاه هوایی «الظفره» در امارات حاضر بودند. از سوی امارات نیز خلبانان بالگردهای «شینوک 47»، «آپاجی»، «بلک هاوک» و «بل 407 » فرود بر عرشه را در روز و شب تمرین کردند.

فرصتی برای افزایش قابلیت‌های آمریکا و امارات

«ماتیو ترولینگر» مقام ارشد نظامی آمریکا در این زمینه گفت که این تمرین فرصتی برای افزایش قابلیت‌های آمریکا و امارات برای واکنش نشان دادن به هرگونه تهدید در منطقه است.

این وبگاه در خاتمه نوشت که امارات متحده متحد مهم آمریکا در خلیج فارس بوده و کمک‌های بسیاری را به نیروهای آمریکا در جریان نبرد در افغانستان، و داعش و خلیج فارس ارائه کرده است.

«قصد مزاحمت» برای کشتی‌های آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل در توئیتر نوشت به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایرانی که «قصد مزاحمت» برای کشتی‌های آمریکا را دارند، هدف قرار دهند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه نیز در اطلاعیه‌ای ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند را «روایتی هالیوودی» خواند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

فارسی

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...