نیاز اسکیت خوزستان به یک پیست استاندارد/ ماهشهر میزبان المپیاد کشوری


نیاز اسکیت خوزستان به یک پیست استاندارد/ ماهشهر میزبان المپیاد کشوری

رییس جدید هیات اسکیت خوزستان گفت: خوزستان نیازمند یک پیست استاندارد است و با احداث یک پیست 200 متر سرعت در مرکز  استان می‌توانیم مشکل اسکیت سرعت را برطرف کنیم.

صادق ظهیری‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌هایش برای اسکیت خوزستان، اظهار کرد: در ابتدا تدوین یک برنامه جامع برای انتخاب یک هیات رئیسه فعال و کارشناس که از دانش این رشته برخوردار باشند، مدنظر است، ضمن این‌که از پیشکسوتان رشته اسکیت نیز دعوت می کنیم که کنار هیات باشند تا با استفاده از تجربیات آن‌ها، برای موفقیت این رشته گام برداریم.

وی با اشاره به انتخاب روسای هیات‌های شهرستانی، گفت: انتخاب افراد متعهد و دارای برنامه‌ قوی مدنظر هستند. افرادی که بتوانند به ما در شهرستان‌ها به احداث پیست اسکیت کمک کنند و در واقع همراه و هماهنگ با هیات استان باشند.

رئیس هیات اسکیت خوزستان بیان کرد: احداث پیست ۲۰۰ متر در مرکز استان که واقعا نبود آن معضل بزرگی است، از دیگر برنامه‌های هیات محسوب می‌شود. امیدوارم مسئولان نیز در کنار ما باشند تا این مهم هر چه زودتر به انجام برسد و کمک شایانی به اسکیت‌بازان استان شود. همچنین اجرای دقیق و آپدیت کردن مسائل روز داوران، مربیان و ورزشکاران این رشته همگام با تقویم ورزشی فدراسیون اسکیت باید در دستور کار باشد و از قبل نیز برای هر رویدادی آمادگی کامل در تمام رده‌ها و رشته های اسکیت را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به این‌که اسکیت خوزستان مدتی برنامه خاصی نداشت، برنامه هیات جدید برای پرکردن این خلا چیست؟ گفت: ارتباط مستقیم با فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان و تنظیم تفاهم‌نامه جهت فعالیت اسکیت با ارگان‌هایی از جمله شهرداری‌ها، مناطق نفت‌خیز جنوب و آموزش و پرورش مدنظر است. آموزش و پرورش می‌تواند به صورت کلیدی تاثیر بسزایی در پیشرفت اسکیت استان داشته باشد.

ظهیری‌نسب افزود: مکان‌هایی که در سراسر استان در رشته اسکیت فعال هستند باید بتواند مجوز باشگاه‌داری دریافت کند و اگر این مهم را انجام ندهد جلوی فعالیت آن‌ها گرفته خواهد شد. ما به دنبال فعالیت باشگاه‌ها هستیم، ضمن این‌که به نظرم وجود مدارس اسکیت تاثیر بسیاری در رشد و پیشرفت این رشته خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسکیت خوزستان می‌تواند مجددا در کشور مطرح شود؟ گفت: با توجه به این‌که از قدیمی‌ترین مدیران ورزشی رشته اسکیت هستم و به صورت علمی، آگاهی بالایی از پتانسیل ورزشکاران دارم، امیدوارم با حمایت‌ها و نگاه ویژه رئیس فدراسیون مجددا در کشور مطرح شویم. خوزستان از نظر رنکینگ می‌تواند خود را به بالای جدول برساند، البته کار سخت است و باید ریشه ای شروع به کار کرد اما با همدلی، همکاری و حمایت همه جانبه مسئولان استانی خواهیم توانست.

رئیس هیات اسکیت خوزستان عنوان کرد: خوزستان نیازمند یک پیست استاندارد است و با احداث یک پیست ۲۰۰ متر سرعت در مرکز استان می‌توانیم نیازهای‌مان را برطرف کنیم. تمرکز ما روی رشته‌های اسکیت هاکی، آلپاین، دانهیل، فری ‌استایل و اسکیت سرعت برای فعال شدن است.

وی با اشاره به بازدید محمدرضایی، رییس فدراسیون اسکیت از شهرستان های شوش، رامشیر و ماهشهر، گفت: رییس فدراسیون از پیست نیمه تمام شوش بازدید داشت و ابراز امیدواری کرد که این پیست با حمایت مسئولان استانی تکیمل و به بهره‌برداری برسد. همچنین آقای محمدرضایی از ظرفیت و مکان موجود در رامشیر برای فعالیت رشته اسکیت بازدید داشت. سفر بعدی او به ماهشهر و بازدید از پیست اسکیت این شهرستان در پارک ۵۵ هکتاری بود. این پیست یکی از بهترین پیست‌های آسیا و جهان است و رییس فدراسیون از وضعیت پیست ابراز رضایت کرد و باتوجه به وضعیت آن، میزبانی المپیاد استعدادهای ایرانیان به خوزستان و شهرستان ماهشهر سپرده شد و این مهم نیز نوید روزهای خوب برای اسکیت خوزستان است.

ظهیری‌نسب بیان کرد: جامعه ورزشی نگاهش به رشته اسکیت این است که این رشته گران و مرقون به صرفه نیست، در حالی که این نگاه و نگرش اشتباه است و رشته اسکیت و بیشتر شاخه‌های آن در یک زمین معمولی و حتی پارک‌ها و با امکانات اندک قابل انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران