شیوع کرونا روش مسجدداری را تغییر داد/ به حاشیه رفتن مساجد آسیب‌های فرهنگی دارد


شیوع کرونا روش مسجدداری را تغییر داد/ به حاشیه رفتن مساجد آسیب‌های فرهنگی دارد

حجت‌الاسلام موسوی اصفهانی گفت: شیوع ویروس کرونا روش هیئت‌داری و مسجدداری را تغییر داده است ولی این نباید به معنای تعطیلی مساجد و هیئت‌ها باشد زیرا به حاشیه‌رفتن این مراکز آسیب‌های زیادی به فرهنگ کشور وارد می‌کند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید حسین موسوی اصفهانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آنچه در دوره شیوع ویروس کرونا باید مراقب آن بود به حاشیه رفتن مساجد و هیئت های مذهبی است، اظهار کرد: این دو نهاد در سه ماه نخست شیوع این ویروس در صف نخست مقابله با آن و همچنین کمک مومنانه به مدافعان سلامت و نیازمندان بودند ولی به تدریج به این نقش آفرینی در پی کاهش شیوع این ویروس کمرنگ شد.

مسئول حسینیه و خیریه زینبیه افزود: برگزاری مجازی جلسات و برنامه ها در مساجد و هیئت های مذهبی ضروری است ولی نباید جلسات حضوری فراموش شود. همانطور که فعالیت های اقتصادی و اجتماعی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شوند فعالیت های مساجد و هیئت ها نیز باید با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود.

وی تاکید کرد: باید پذیرفت که شیوع ویروس کرونا روش هیئت داری و مسجدداری را تغییر داده است ولی این نباید به معنای تعطیلی مساجد و هیئت ها باشد زیرا به حاشیه رفتن این مراکز آسیب های زیادی به فرهنگ کشور وارد می کند.

موسوی اصفهانی در ادامه با بیان اینکه کرونا زندگی بشری را وارد مرحله ای نو کرد، یادآور شد: الحمدالله یکی از اتفاقات مهم در این دوره، گسترش خدمت به نیازمندان از طریق مساجد و هیئت های مذهبی بود که ان شاءالله این روند بتواند موجب رفع کامل فقر در کشور شود. نکته جالب اینکه بسیاری از مساجدی که به دلیل کمبود منابع مالی در زمینه خدمت به نیازمندان، کمتر فعال بوده اند در دوره شیوع ویروس کرونا فعال تر شده اند.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه های مردمی با محوریت مساجد و با مشارکت هیئت مذهبی موجب سامان دهی خدمت جهادی به نیازمندان در کشور شد که ان شاءالله این حرکت عظیم به همت ائمه جماعات، بسیجیان، هیئت امنا و مسئولان و مدیران هیئت ها حفظ و تقویت شود.

مسئول حسینیه و خیریه زینبیه در ادامه با بیان اینکه باید فعالیت های حضوری مساجد و هیئت های مذهبی البته با حفظ سلامتی مردم تعطیل نشود، خاطرنشان کرد: این مراکز، پایگاه های انتقال معارف و ارزش های دینی هستند که در صورت تعطیل شدن و به تبع آن، کاهش نفوذ اجتماعی مراکز دینی، در آینده نزدیک شاهد کاهش انتقال این مفاهیم به مردم خواهیم بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403