تامین امنیت چاه‌های نفتی کرکوک در عملیات جدید ارتش عراق


تامین امنیت چاه‌های نفتی کرکوک در عملیات جدید ارتش عراق

شفقنا- ارتش عراق اعلام کرد عملیات نظامی ویژه تامین امنیت چاه‌های نفت شمال غرب استان کرکوک در برابر حملات تروریست‌های داعش را آغاز شد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از مرکز الروابط، «سعد الحربیه» فرمانده ارتش در استان کرکوک واقع در شمال عراق از آغاز عملیات نظامی ارتش برای محافظ از چاه‌های نفتی شمال غرب این استان در […]

تامین امنیت چاه‌های نفتی کرکوک در عملیات جدید ارتش عراقتامین امنیت چاه‌های نفتی کرکوک در عملیات جدید ارتش عراق

شفقنا- ارتش عراق اعلام کرد عملیات نظامی ویژه تامین امنیت چاه‌های نفت شمال غرب استان کرکوک در برابر حملات تروریست‌های داعش را آغاز شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از مرکز الروابط، «سعد الحربیه» فرمانده ارتش در استان کرکوک واقع در شمال عراق از آغاز عملیات نظامی ارتش برای محافظ از چاه‌های نفتی شمال غرب این استان در برابر حملات تروریست‌های داعش خبر داد.

وی گفت: این عملیات همزمان با مرحله چهارم عملیات «ابطال العراق» آغاز شد.

عملیات ابطال العراق با حضور اقشار مختلف نیروهای عراقی در استان دیالی تا نوار مرزی با ایران با هدف پیگرد و پاسکسازی منطقه از عناصر تروریستی روز شنبه آغاز و همچنان ادامه دارد.

این فرمانده ارتش افزود: عملیات نظامی مذکور با هدف پیگرد عناصر تروریستی و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه «الدبس» در استان کرکوک و حفاظت از تاسیسات نفتی موجود در استان انجام می‌شود.

به گفته برخی منابع آگاه، منطقه الدبس در شمال غرب استان کرکوک ،مدتی است در معرض حملات عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفته و تروریست ها بارها برای تخریب خطوط انتقال و سرقت نفت به این منطقه یورش برده‌اند.

در همین راستا، «حمدان العبیدی» افسر ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای ارتش، پلیس فدرال و الحشدالعشایری در این عملیات حضور دارند.

استان کرکوک عراق میدان‌های نفتی «بای حسن، بابا کرکر و هاوانا» را در بر دارد که روزانه بیش از ۳۷۰ هزار بشکه نفت از آن‌ها استخراج می‌شود.

این خبر را در مرکز الروابط می‌توانید ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص