100 پروژه عمرانی همدان طی سال 99 به پایان می‌رسد


100 پروژه عمرانی همدان طی سال 99 به پایان می‌رسد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اینکه 100 پروژه عمرانی در استان طی سال 99 به پایان می‌رسد، گفت: این 100 پروژه به سازمان برنامه و بودجه کشور معرفی شده و خوشبختانه دولت با وجود تمام محدودیت‌های منابع مالی 93 میلیارد تومان به پروژه‌های استان همدان اختصاص داده که تاکنون 30 درصد این اعتبارات ابلاغ شده است.

سیداسکندر صیدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه ۱۰۰ پروژه‌ای که باید در سال جاری به اتمام برسند، در اولویت مدیران قرار بگیرد، افزود: این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی خوبی داشته به طوریکه بین ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند و می‌توانند در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ پروژه در استان همدان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند، تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شد به منظور سرعت بخشی به واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی کمیته‌ای تشکیل شود و فرآیند واگذاری رصد شود که نخستین جلسه این کمیته با اعضای مربوطه تشکیل شد و در نهایت از بین ۳۰۰ پروژه استان ۹۳ پروژه برای واگذاری در فاز اول احصا شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان یادآور شد: این تعداد پروژه مربوط به ۲۰ دستگاه استانی بوده که باید نسبت به واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام کنند.

وی با اشاره به مشوق واگذاری پروژه‌های نیمه تمام استان همدان، تأکید کرد: امسال برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام ۲۰ میلیارد تومان مشوق‌ در نظر گرفته شده است تا به بخش خصوصی اعتبار داده شود بنابراین تمامی فعالان اقتصادی، پیمانکاران، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و سرمایه‌داران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند ضمن اینکه تمامی این پروژه‌ها قابل توجیه بوده و در بخشهای مختلف قابلیت واگذاری دارند.

صیدایی با بیان اینکه تاکنون ۶۴۰ پروژه در استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: ۵۲۶ پروژه متوسط و نسبتاً بزرگ و بیش از ۱۰۰ پروژه کوچک در استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده که بخش زیادی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

وی از واگذاری دو پروژه بزرگ استان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در سال جاری پروژه سد گرین نهاوند با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش خصوصی واگذار شده است که کار بزرگی بوده و مجموعه‌ای از بانک های کشور در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان افزود: آغاز به کار پروژه سد گرین سال ۹۹ بوده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه محدودیت مالی ندارد یک یا دو سال آینده به اتمام برسد.

وی در پایان تأکید کرد: پروژه تکمیل جاده نهاوند به کنگاور با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیز امسال به بخش خصوصی واگذار شده که در این پروژه‌ نیز بانک های کشوری سرمایه‌گذار هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان