استاندار زنجان: پژوهش در واحدهای تولیدی زنجان به ثروت تبدیل می‌شود


استاندار زنجان: پژوهش در واحدهای تولیدی زنجان به ثروت تبدیل می‌شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: یکی از دغدغه‌ها در کشور این است که به‌رغم انجام پژوهش‌های فراوان، شمار کمی از آن‌ها به ثروت تبدیل می‌شوند اما طرح تحقیقاتی واحد تریتا دارو هزاره سوم زنجان، یکی از مواردی است که با کارسازی دانش نوین روز در حال نهایی شدن است.

فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به صورت ویدئوکنفرانس در مرکز تحقیقات شرکت تریتا دارو هزاره سوم زنجان برگزار شد، اظهار داشت: تولید برخی داروها در این واحد در مرحله تحقیقات بوده که در آستانه رسیدن به نتیجه است.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که این طرح تحقیقاتی به کیفیت پرداخته و دانش بومی استان زنجان در آن کارسازی می‌شود.

حقیقی تاکید کرد: تمام مسؤولان و مدیران استان باید از دانش و فناوری روز دنیا که در واحدهای تولیدی، استفاده می‌شود، حمایت کنند.

استاندار زنجان ضمن ابراز خرسندی از بازگشت ۲ واحد تعطیل به چرخه تولید، گفت: این واحدها به ترتیب به مدت ۱۰ و سه سال تعطیل بودند که خوشبختانه با سرمایه‌گذاری شخصی به چرخه تولید و رونق اقتصادی بازگشته و سبب ایجاد اشتغال جدید شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: موافق دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی بوده و حمایت می‌کنیم اما واحدها باید طرح توجیهی برای دریافت تسهیلات داشته و از طرح خود نیز در حضور مدیران عامل بانک‌ها دفاع کنند.

حقیقی خاطرنشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای مسکن استان، جلسات اجرایی هستند که باید به صورت منظم و در موعدهای مقرر تشکیل شده و به مشکلات واحدهای تولیدی و بخش مسکن، رسیدگی کنند.

وی ضمن قدردانی از تشکیل کمیته احیا در اتاق بازرگانی زنجان گفت: پیشنهادهای خوبی در این کمیته برای بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید داده می‌شود که باید جدی گرفته شود تا امسال را با کمترین مشکل در واحدها سپری کنیم.

استاندار زنجان پیش از این جلسه از واحدهای قطعه‌گستر راسپینا (سازنده قطعات لنت خودرو)، لنت گستر راسپینا (تولیدکننده قطعات لنت) نورد آلیاژی فولاد آریا (تولیدکننده انوع فولاد)، یاشیل قطره (تولیدکننده انواع لوله آبیاری و کشاورزی)، واحد تولید ماسک بهداشتی کارخانه تریتا دارو هزاره سوم، واحد تولید مواد ضدعفونی‌کننده بهداشتی کارخانه تریتا دارو هزاره سوم و مرکز تحقیقات واحد تریتا دارو هزاره سوم بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته