دو اثر از «نوین کتاب» برنده‌ لوح تقدیر شورای کتاب کودک شد


 دو اثر از «نوین کتاب» برنده‌ لوح تقدیر شورای کتاب کودک شد

لوح تقدیر شورای کتاب کودک به کتابهای صوتی «قصه‌های مجید» و «افتادن برگی به نام فردی» تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عممی نوین کتاب، مراسم پنجاه و هفتمین سالگرد شورای کتاب کودک که قرار بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا لغو شد و در نتیجه اعلام جوایز شورای کتاب کودک که بنا بر عرف و سنت سالیان گذشته در این مراسم انجام می‌شد، به تعویق افتاد.این مراسم همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در آپارات پخش و اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان سال 139۷ اعلام شد.

لوح تقدیر شورای کتاب کودک برای دو کتاب صوتی «قصه‌های مجید» نوشته‌ی هوشنگ مرادی کرمانی با صدای مهدی پاکدل و کتاب صوتی «افتادن برگی به نام فردی» نوشته‌ی لئو بوسکالیا با ترجمه‌ی مسیحا بزرگر و با صدای مرجان امینی تهرانی به خانم فاطمه محمدی، مدیر نوین کتاب، اهدا شد.

دلایل انتخاب کتاب صوتی «برگی به نام فردی»:

پرداختی زیبا به موضوع مرگ که کمتر در آثار کودکان مورد توجه قرار می‌گیرد در قالب داستانی ساده، کوتاه و قابل درک. همچنین خوانش متناسب با فضای داستان و کیفیت خوب ضبط و تولید.

دلایل انتخاب کتاب صوتی «قصه‌های مجید»:

تولید صوتی یک اثر ارزشمند و بلند تألیفی به صورت کامل. تولید موسیقی اختصاصی، متناسب با هر یک از 39 داستان این مجموعه. حدود 21 ساعت خوانش روان، صمیمی و یکدست و سرانجام کیفیت بسیار خوب تولید و ارائه.

همچنین مهدی زارع آهنگساز کتاب صوتی «قصه‌های مجید» نیز موفق به دریافت لوح تقدیر شورای کتاب کودک شدند. این لوح به جهت ساخت هنرمندانه‌ی موسیقی ایرانی متناسب برای تمام داستان‌های این مجوعه که در ارتقای کیفی، فضاسازی مناسب و تقویت لذت شنیدن تاثیر جدی دارد، به آقای زارع اهدا شد.

شورای کتاب کودک سازمانی مستقل، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۴۱ با هدف «کمک به روند شکل‌گیری ادبیات کودکان اصیل و غنی» بنیان گذاشته‌شد. این سازمان در سال ۱۳۵۸ کار تدوین فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را آغاز کرده است. شورای کتاب کودک از سال ۱۳۴۳ خورشیدی به عضویت نهاد جهانی IBBY درآمد و اکنون شاخه ایرانی این سازمان به‌شمار می‌رود.

هیأت مؤسس شورای کتاب کودک ۳۷ نفر از کوشندگان فرهنگ و ادبیات کودکان بودند. مهدی آذریزدی، مهری آهی، توران اشتیاقی، منوچهر انور، لیلی ایمن، معصومه سهراب، یحیی مافی، توران میرهادی، نورالدین زرین کلک، پرویز کلانتری، مرتضی ممیز، عباس سیاحی، بیژن مفید و فریده فرجام نام برخی از این مؤسسان است.


پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان