4.5 میلیارد ریال برای برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی سلیمی و آذرشهر هزینه شد


4.5 میلیارد ریال برای برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی سلیمی و آذرشهر هزینه شد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برای برق‌رسانی به فاز توسعه شهرک‌های صنعتی سلیمی و سنگ شهر آذرشهر هزینه شد.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی، روز دوشنبه در جلسه شورای معاونین شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی افزود: عملیات اجرایی برق رسانی به فاز توسعه سلیمی وشهرک صنعتی سنگ شهرآذرشهر به طول یک هزار و ۶۰۰ متر به اتمام رسید.

وی با قدردانی از تلاش ها و زحمات شرکت توزیع نیروی برق تبریز اظهار داشت: در زمان کنونی برق اساسی ترین و مهمترین زیرساخت مورد نیاز واحدهای صنعتی تولیدی به شمار می رود و تامین آن نقش مهمی در تحقق شعار سال جهش تولید دارد.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شهید سلیمی، بزرگ ترین شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی است که در سال ۱۳۶۷ عملیات آماده سازی با احداث زیربناها شروع و در پاییز ۱۳۶۸ به بهره برداری رسید.

این شهرک ۵ هزار و ۵۸۵ هکتـار وسعت دارد که تمام قطعات زمین صنعتی ایجاد شده به متقاضیان واگذار شده است و با استقبال صنعتگران و سـرمایه گذاران برای ایجاد واحد صنعتی در آن، این شهرک از ضلع غربی حدود ۵۰۰ هکتار توسعه یافت.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است و ۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی به صنایع کوچک و متوسط اختصاص دارد.

از مجموع ۲ هزار و ۳۹۹ واحد تولیدی موجود در شهرک های صنعتی استان یک هزار و ۸۹۳ واحد فعال و حدود ۴۰۰ واحد غیرفعال بوده و هم اکنون بیش از ۵۳ هزار نفر در این واحدهای تولیدی مشغول فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...