مرکز توانبخشی معلولان جسمی حرکتی در دامغان افتتاح شد


مرکز توانبخشی معلولان جسمی حرکتی در دامغان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: مرکز توانبخشی مهرآفرین، ویژه معلولان جسمی و حرکتی با ظرفیت 50 نفر روز دوشنبه در شهر دامغان آغاز به کار کرد.

محمود زحمتکش در حاشیه افتتاح این مرکز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اولین مرکز توانبخشی روزانه ویژه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال توسط مرکز مهر آفرین و زیر نظارت اداره بهزیستی در زمینی به زیربنای ۳۰۰ مترمربع در جنوب دامغان راه اندازی شده است.

وی به خدمات قابل ارائه در این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرکز، خدمات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی و گفتار درمانی ارائه می‌شود.

زحمتکش ادامه داد: در کنار خدمات توانبخشی، ارائه خدمات روانشناختی، روان شناسی، مشاوره های مختلف و بررسی مشکلات روحی و روانی فرد و خانواده معلولان در دستور کار این مرکز قرار دارد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از ایجاد این مرکز، حمایت روانی و اجتماعی از افراد برای سازگاری با آسیب خود، ارائه خدمات آموزشی، آماده سازی معلولان جسمی و حرکتی و آموزش در زمینه توانایی تصمیم گیری و حل مشکلات است.

زحمتکش تصریح کرد: تفکر خلاق، برقراری ارتباط موثر ،آموزش حرفه ای متناسب با سطح آسیب، ارائه برنامه تغذیه ای مناسب با در نظر گرفتن شرایط جسمی و فیزیولژیک فرد دیگر اهداف و برنامه‌های این مرکز است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: ۲ هزار و ۶۵۰ معلول در شهرستان وجود دارد که معلولیت این افراد به پنج دسته جسمی حرکتی، شنوایی، اعصاب و روان، بینایی و گفتار و زبان تقسیم می‌شود.

مراسم های هفته بهزیستی از ۲۱ الی ۲۷ تیر ماه امسال با شعار شفافیت ،تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)