سایه تامین‌اجتماعی بر سر هپکو و دوستان ...


سایه تامین‌اجتماعی بر سر هپکو و دوستان ...

بر اساس تصمیم هیات وزیران مقرر شد تا 55درصد سهام هپکو ، 16.46درصد سهام دخانیات، 17درصد آلومینیوم جنوب،22درصد پتروشیمی دماوند، 17 درصد توسعه گردشگری ایران، 17 درصد شاراک ، 17 درصد آلومینای ایران (جاجرم)، 17 درصد طلای زرشوران، 35 درصد ماشین سازی تبریز به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود.

در خصوص واگذاری شرکت هپکو به تامین اجتماعی، خبر رسمی دریافت نکرده ایم و اطلاعات ما فعلا در حد خبر رسانه‌ها در مورد واگذاری سهام دولت در چند شرکت از جمله هپکو به تامین اجتماعی در ازای بدهی دولت است. پیگیر جزئیات این تصمیم هستیم و احتمالا امروز در این زمینه اطلاعاتی به مجلس ارائه گردد.

پیشنهاد مجلس قبلا این بود که هپکو مدتی در مالکیت دولت بماند تا با حمایت دولت، مشکلات هپکو مرتفع شود و تولید این شرکت رونق بگیرد و بعد از بهبود شرایط، واگذاری هپکو به سهامدار جدید انجام شود. فعلا موضوع واگذاری به تامین اجتماعی مطرح شده که البته در صورت قطعیت این موضوع، تامین اجتماعی باید در مورد واگذاری هپکو به شستا تصمیم گیری کند و دولت مستقیما "تپکو" را به "شستا" واگذار نخواهد کرد.

به هر حال حمایت از بازار سرمایه و شرکت‌های این بازار همواره باید در دستور کار دولتمردان و اهالی مجلس باشد، چرا که این بازار محل تجمیع سرمایه‌های خرد آحاد مردم کشورمان است.

حفظ امنیت سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه و تضمین روال سودآوری منطقی در این بازار برای سهامداران در گرو حمایت از بازار سرمایه خواهد بود اما؛ این نکته را هم باید مد نظر قرار داد که بازار سرمایه مقررات و ضوابط و ریسک‌های خاص خود را دارد و سرمایه‌گذاران یا باید با دانش کافی وارد این بازار شوند یا از مشورت با کارشناسان و خبرگان این بازار بهره‌مند شوند تا سرمایه هایشان در معرض خطر قرار نگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس