بارش تگرگ بخشی از باغ‌های تکاب را تخریب کرد


بارش تگرگ بخشی از باغ‌های تکاب را تخریب کرد

مهاباد- ایرنا- دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: بر اثر بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیلاب، 50 هکتار از باغ‌های روستاهای بخش تخت‌سلیمان را تخریب و خسارت‌هایی به باغداران وارد شد.

حبیب‌الله شیوخی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید تگرگ ۹ روستای بخش تخت‌سلیمان را فراگرفت و علاوه بر تخریب باغات میوه، موجب تخریب اراضی کشاورزی و علوفه چیده شده روستاییان شد.

وی با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل هفت‌هزار بند از علوفه چیده شده روستاهای بخش تخت سلیمان ازبین رفت، اظهار داشت: روز گذشته، یکشنبه روستاهای بابانظر، آغبلاغ علیا، قراولخانه، یارعزیز، ینگی کند، آلوچلو علیا، آلوچلو سفلی، زرشوران و چراغ‌تپه از توابع بخش تخت‌سلیمان تکاب در معرض سیلاب شدید قرارگرفت.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب بیان کرد: بارش شدید تگرگ به مدت ۲۰ دقیقه در این روستاها جریان داشت که موجب جاری شدن سیلاب در اراضی کشاورزی، باغات و معابر روستایی شد.

شیوخی بیان کرد: کشاورزان و دامداران منطقه برای پیشگیری از واردشدن خسارت به علوفه دامی خود، آن را پس از برداشت به طور سریع از مزارع جمع‌آوری و انبار کنند.

روز گذشته نیزجاری شدن سیلاب، موجب گل آلود شدن منبع آب یک روستا، ازبین رفتن علوفه دامی در ۲ روستا و قطع برق ۱۵ روستای بخش تخت سلیمان تکاب شده بود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان