اصول غذایی برای پیشگیری از پیری سلولی+تهیه ماسک ضد چروک


اصول غذایی برای پیشگیری از پیری سلولی+تهیه ماسک ضد چروک

  اصول غذایی برای پیشگیری از پیری سلولی   کند کردن آهنگ پیری سلولی اقداماتی ساده مانند ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی می توانند به کند کردن روند پیری سلولی کمک کرده و موجب شکل گیری احساس بهتری در شما شوند. انسان ها، به ویژه بانوان، برای پیشگیری و بهبود نشانه های افزایش سن از … نوشته اصول غذایی برای پیشگیری از پیری سلولی+تهیه ماسک ضد چروک اولین بار...

اصول غذایی برای پیشگیری از پیری سلولی

کند کردن آهنگ پیری سلولی

اقداماتی ساده مانند ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی می توانند به کند کردن روند پیری سلولی کمک کرده و موجب شکل گیری احساس بهتری در شما شوند.

انسان ها، به ویژه بانوان، برای پیشگیری و بهبود نشانه های افزایش سن از محصولات مختلف مراقبت از پوست مانند کرم ها و لوسیون های نرم کننده و آبرسان استفاده می کنند. اما اگر از درون بدن با پیری مقابله نشود، تلاش های ما در این نبرد چندان موثر نبوده و در نهایت شکست خواهیم خورد.

کلیپ غذا های ضد پیری که سال ها به عمرتان اضافه میکند!

بر همین اساس است که هر آنچه برای پوست شما رخ می دهد، از بروز چین و چروک ها تا خطوط و لکه های پیری، تنها بازتاب بیرونی از آن چیزیست که برای سلول های بدن رخ می دهد.

پس چرا مستقیم به ریشه مشکل رسیدگی نکنیم؟ در همین راستا، باید نگرانی درباره پیری پوست را متوقف کرده و نگرانی درباره پیری سلولی را مد نظر قرار دهید.

کند کردن آهنگ پیری سلولی شاید در ابتدا آسان به نظر نرسد. این گونه احساس می شود که سلول های بدن شما هر آنچه را قصد داشته باشند، انجام می دهند و کاری از دست شما برای بهبود این شرایط ساخته نیست. اما اثرگذاری بر سلول های بدن به آن اندازه هم که فکر می کنید دشوار نیست.

تهیه ماسک ضد چروک

اقداماتی ساده مانند ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی می توانند به کند کردن روند پیری سلولی کمک کرده و موجب شکل گیری احساس بهتری در شما شوند.

کند کردن روند پیری سلولی

رژیم غذایی سالم اندازه تلومرها را دراز نگه می دارد

مطالعه ای جدید در دانشگاه میشیگان نشان داده است بانوانی که قصد دارند آهنگ پیری را کند سازند شاید تنها به سالم‌تر غذا خوردن نیاز داشته باشند.

پژوهشگران دریافتند بانوانی که رژیم غذایی سالم‌تری را دنبال می کردند از تلومرهای دراز‌تری نیز برخوردار بودند.

تلومرها ساختارهای پروتئینی کوچکی در انتهای کروموزوم های انسان هستند که از DNA محافظت می کنند. هرچه تلومرها کوتاه تر باشند، نسبت به آسیب دیدگی DNA که موجب پیری جسمانی و ابتلا به بیماری می شود، آسیب پذیرتر هستند.

کوتاه شدن اندازه تلومرها با افزایش سن انسان روندی طبیعی است. هر بار که سلول تقسیم می شود تلومرها اندکی کوتاه‌تر می شوند. اما بانوانی که یک رژیم غذایی سالم را دنبال می کنند ممکن است قادر به پیشگیری از این روند باشند.

پژوهشگران نوع رژیم غذایی و درازای تلومر پنج هزار فرد بزرگسال سالم را مورد بررسی قرار دادند و بانوانی که رژیم های غذایی همانند رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی دش (DASH) که دو نمونه از رژیم های غذایی سالم و باکیفیت بالا محسوب می شوند را دنبال می کردند، از تلومرهای درازتری نیز برخوردار بودند.

از این رو، به نظر می رسد دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم می تواند مشکلات پوست مرتبط با افزایش سن را سریع‌تر از کرم های ضد پیری بهبود ببخشد. اما این تمام داستان نیست.

کند کردن آهنگ پیری سلولی از انسان در برابر بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی انواع سرطان نیز محافظت می کند.

اصول رژیم غذایی برای حفظ جوانی سلول ها

بانوانی که در مطالعه دانشگاه میشیگان مورد بررسی قرار گرفتند انواع مختلفی از رژیم های غذایی سالم را مصرف کرده و تنها یک رژیم غذایی خاص را دنبال نمی کردند، اما همچنان از فواید ضد پیری سود می بردند.

رژیم هایی غذایی که در این مطالعه به حفظ درازای تلومرها کمک کرده بودند از برخی ویژگی های مشترک برخوردار بودند. از اصول سالم غذا خوردن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میوه‌جات و سبزیجات به میزان فراوان مصرف شود.

غلات کامل به جای غلات پردازش شده انتخاب شوند.

بر پروتئین هایی که منشا گیاهی دارند تمرکز شود.

مصرف شکر محدود شود.

مصرف سدیم (نمک) کاهش یابد.

گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده به میزان کم مصرف شوند.

منبع:asriran.com

برچسب ها
بیماری ها پیشگیری از پیری چگونه بیمار نشویم راه درمان بیماریها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیماری‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا