برداشت آلبالو از باغ‌های مهاباد 20 درصد افزایش یافت


برداشت آلبالو از باغ‌های مهاباد 20 درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال 770 تن آلبالو از باغ‌های این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته 20 درصد بیشتر است.

سعید کریمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان محصول آلبالو از سطح ۹۶ هکتار از این باغ‌های این محصول برداشت شده که به علت شرایط آب و هوایی، آبیاری مناسب و به موقع، تولید آن امسال بیش از ۲۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

وی بیشترین مصرف آلبالو را برای تهیه شربت، ترشی، لواشک و آلبالو خشک دانست و ادامه داد: ارقام "محلی" و "مجاری" عمده‌ترین ارقام برداشت این محصول از باغ‌های مهاباد است.

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه فصل برداشت آلبالو به اتمام رسیده، اظهار داشت: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هزار هکتار آن بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص دارد.

کریمی اظهار داشت: آلبالو، سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی به خصوص ویتامین C و مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

در این شهرستان بیش از ۸۷۷ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد.

همچنین از مجموع یک‌هزار و ۱۶۰ هکتار از باغ‌های آذربایجان‌غربی که زیر کشت آلبالو قرار دارد، ۲ هزار و ۳۰ هکتار به صورت غیربارور و ۹۵۷ هکتار به صورت بارور است.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌های هسته دار و انواع انگور و سیب، گلابی، زردآلو، گیلاس، آلو، شلیل و سایر میوه های تابستانه در آنها کشت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان