اشکانی:برای استعدادیابی و استعداد پروری باید برنامه داشت


اشکانی:برای استعدادیابی و استعداد پروری باید برنامه داشت

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی: اظهارنظر برخی از دوستان را که می‌گویند به دلیل مشکلات معیشتی ورزشکاران، برگزاری لیگ به نفع آن‌ها است را نمی‌پذیرم.

اشکانی:برای استعدادیابی و استعداد پروری باید برنامه داشت
علی اشکانی، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با ذکر این مطلب گفت: ستاد مبارزه با کرونا در کشور پیگیر وضعیت تیم‌های ورزشی نیز هست، اما توقع ما از این ستاد، ممانعت از برگزاری لیگ کشتی است، حداقل آن‌که نیمه دوم سال برگزار شود.

وی در ادامه در خصوص ریسک بالای انتقال ویروس کرونا در ورزش کشتی اظهار داشت: ورزش کشتی به دلیل آنکه کاملاً با تماس دست و بدن انجام می‌شود، خطر بالایی در خصوص شیوع ویروس کرونا دارد. از سوی دیگر به دلیل فعالیت بدنی کشتی‌گیران، ضربان قلب فرد بیش از اندازه بالا می‌رود و ریه‌ها در جریان دم و باز دم سریع، در معرض آلودگی موجود فضا قرار می‌گیرد؛ یکی از کشتی‌گیران ما به نام حسین نوری بعد از تمرین به فضای باز می‌رود و بلافاصله ریه‌های او درگیر کووید ۱۹ می‌شود.

اشکانی تصریح کرد: این اظهارنظر برخی دوستان را که می‌گویند به دلیل مشکلات معیشتی ورزشکاران برگزاری لیگ به نفع آن‌ها است را نمی‌پذیرم، در حال حاضر سلامتی افراد در اولویت است، چرا که با شرایط به وجود آمده کل مردم جهان با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، اما اولویت، جان انسان‌ها است.

سر مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از حمایت‌های خیرین از ورزش کشور در مناطق محروم چیست؟، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته تاکنون برخی از نهادها، که رئیس آن از قضا علاقه‌مند به ورزش کشتی نیز بوده، در حد بضاعت خود از این ورزش حمایت کرده‌اند. اما تا زمانی که این حمایت‌ها به صورت سیستمی صورت نگیرد، کاری از پیش نخواهد رفت. برای استعدادیابی و استعدادپروری باید برنامه داشت.

اشکانی در خصوص نقش حمایتی بانک‌پاسارگاد از ورزش کشتی کشور، تصریح کرد: بانک‌پاسارگاد اقدامات تأثیرگذاری انجام داده‌است، با تلاش این بانک آکادمی بین‌المللی کشتی در کشور تأسیس شد.

وی در پایان افزود: بانک‌پاسارگاد تمام توان خود را برای حمایت از ورزش کشتی در ایران انجام داد تا این بخش از ورزش، دغدغه‌ی مالی کمتری داشته باشد.
منبع:تابناک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه