تغییر نام و لوگوی لیگ فوتبال آمریکایی واشنگتن


لیگ فوتبال آمریکایی (راگبی) در واشنگتن تصمیم گرفته است لوگوی خود را به علت داشتن نماد‌های نژادپرستانه تغییر بدهد.

تغییر نام و لوگوی لیگ فوتبال آمریکایی واشنگتن به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، لیگ فوتبال آمریکایی (راگبی) در واشنگتن تصمیم گرفته است لوگوی خود را به علت داشتن نماد‌های نژادپرستانه تغییر بدهد.
شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد پس از فشار‌های فزاینده حامیان مالی لیگ فوتبال آمریکایی در واشنگتن و درخواست حامیان حقوق بشر مبنی بر لزوم تغییر نام و لوگوی این لیگ ورزشی در آمریکا مسئولان این رشته ورزشی تصمیم گرفتند پس از ۸۷ سال نام و لوگوی خود را که شامل عبارت "رِداسکینز" یا سرخپوست هاست تغییر دهند. بسیاری از افراد معتقدند که نام و لوگوی این لیگ ورزشی در آمریکا به نوعی تعرض به بومیان آمریکا است.
رئیس بومیان در منطقه نواهوی آمریکا این تصمیم لیگ فوتبال آمریکایی را در واشنگتن برای همه بومیان در سراسر جهان مهم ارزیابی کرد.
"جاناتان نیز" رئیس بومیان منطقه نواهوی آمریکا در این خصوص گفت: تغییر نام و لوگوی لیگ فوتبال آمریکایی واشنگتن موضوع مهمی نه تنها برای بومیان آمریکا بلکه برای بومیان سراسر جهان است.
این شبکه افزود عنوان رِداسکینز یا همان سرخپوست‌ها بر اساس رنگ پوست افراد به توصیف آن‌ها می‌پردازد و در ابتدا یک عبارت عامیانه برای توصیف سرخپوستان است. بسیاری این عبارت را اهانت و تعرض به بومیان می‌دانند. در نهایت هم فشار بنگاه‌های مختلف لیگ فوتبال آمریکایی را وادار کرد که نام و لوگوی خود را که نشانه‌های نژادپرستانه داشت تغییر دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات