پلمب 8 واحد صنفی متخلف در تایباد


پلمب 8 واحد صنفی متخلف در تایباد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: از ابتدای سال جاری در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تذکرات به اصناف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشت واحد صنفی متخلف شناسایی و پلمب شدند.

محمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: این واحدها شامل فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر صنوف است که به دلیل سرپیچی از اجرای مصوبه ستاد پیشگیری از شیوع کرونا مبنی بر تعطیلی موقت در ایام نوروز و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

وی با اشاره به تعطیلی یک واحد نانوایی متخلف در این ایام افزود: با توجه به حساسیت رعایت نکات بهداشتی در خصوص اقلام خوراکی غیر قابل شستشو، نانوایی‌ها در اولویت رعایت نکات بهداشتی هستند و هر واحد صنفی که از تذکرات و دستورالعمل‌های سازمان بهداشت سرپیچی کنند، برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

کریمی اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه‌های بهداشتی به واحدهای صنفی داده شده تا با شستشوی مرتب و ضدعفونی کردن غرفه‌ها و فضای کسب و کار خود نگرانی شهروندان را در این زمینه کاهش دهند.

وی بیان کرد: از آن‌جا که وضعیت شهرستان تایباد حالت قرمز اعلام شده؛ سلامت شهروندان از اهمیت بیشتری برخوردار است از این رو رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تمام واحدهای صنفی الزامی است و به صورت مستمر نظارت بر فعالیت واحدهای اقتصادی شامل انبارها، سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا، مراکز تولیدی و نهاده‌های دامی در حال انجام است و با تخلفات برخورد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه تجمعات از قبیل برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی در تالارها و رستوران‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است و با هر واحد صنفی که بر خلاف دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری از کرونا عمل کند، برخورد خواهد شد.

وی مطرح کرد: در حال حاضر ۳۶۰۰ واحد صنفی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶۰۰ واحد اقتصادی فاقد پروانه کسب بوده و اقدامات برای صدور مجوزهای قانونی در دست پیگیری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق