مدارک هویتی خود را تحویل موسسات و تورهای مسافرتی ندهید


مدارک هویتی خود را تحویل  موسسات و تورهای مسافرتی ندهید

رکنا: رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از هموطنان خواست نسبت به وعده‌های اعزام به خارج از کشور موسسات و تورهای مسافرتی غیر مجاز آگاه باشند.

تور / سرهنگ شهاب امینی با اشاره به وعده های پوچ کلاهبرداران به افراد متقاضی اعزام به خارج از کشور اظهار داشت: هموطنان باید از پرداخت هرگونه وجه و تحویل مدارک هویتی خود به موسسات و تور های مسافرتی غیرمجاز خودداری کنند.

به گزارش رکنا، وی گفت: شرکت های صوری و اجاره ای با تبلیغات دروغین و درج آگهی های فریبنده تور ها در فضای مجازی، ابتدا اعتماد افراد را جلب و سپس مبالغی را برای اموری همچون ثبت نام، اخذ روادید از سفارتخانه های خارجی و ... از آنان دریافت می کنند.

دستگیری یک متهم

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی به تازگی موفق به دستگیری فردی سابقه دار شده اند که مبالغ قابل توجهی از برخی شهروندان متقاضی اعزام به خارج از کشور کلاهبرداری و بدون آن که اقدام موثری انجام دهد، متواری شده بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه حتی ممکن است شیادان نسبت به تحویل گذرنامه و روادید کشور مورد نظر نیز اقدام کنند، افزود: گزارش های زیادی در این زمینه وجود دارد که افراد ساده لوح و فریب خورده، بلافاصله پس از ورود به خاک کشور مورد نظر دستگیر و به دلیل جعلی بودن مدارک هویتی تحت پیگیرد قرار گرفته اند.

سرهنگ امینی به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات دروغین و آگهی های مندرج در فضای مجازی برای اعزام به خارج و خرید بلیت پروازهای خارجی را نخورند و قبل از انجام ثبت نام و واریز پول، استعلام های لازم را از مبادی رسمی مانند سازمان هواپیمایی کشوری به عمل آورند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق