برگزاری مجازی طرح نشاط معنوی امامزادگان زنجان


برگزاری مجازی طرح نشاط معنوی امامزادگان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، از اجرای طرح نشاط معنوی در فضای مجازی خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح نشاط معنوی همه ساله در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شد و خانواده‌ها، کودکان، نوجوانان و جوانان از خدمات خیمه‌های معرفت و روحانیون مستقر در راستای تقویت باورهای دینی، پاسخ‌گویی به شبهات، تشویق کودکان به تلاوت قرآن و سایر موارد بهره‌مند می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و پرهیز از تجمعات، امکان برگزاری طرح نشاط معنوی به روش حضوری وجود ندارد، عنوان کرد: تابستان امسال این برنامه با همان کیفیت قبلی در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود تا مسائل معنوی در نوجوانان نهادینه شود و فعالیت‌های دینی مورد غفلت قرار نگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: این طرح از ۲۱ تیرماه آغاز شده و تا ۲۰ مرداد ادامه دارد و مخاطبان آن دانش‌آموزان ۷ تا ۱۸ سال است و برای نوجوانان فاقد گوشی، حضور والدین به عنوان یار دانش‌آموز پیش‌بینی شده است. مباحث کودک و نوجوان، خانواده، مشاوره، مسائل شرعی و احکام از طریق مبلغان متخصص در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در سطح کشور هشت گروه پشتیبان در این زمینه فعالیت دارند که محتوای کانال‌ها و فضای مجازی را پشتیبانی می‌کنند، بیان کرد: افراد می‌توانند در سراسر کشور در کانال امامزادگان عضو شده و از محتویات این طرح استفاده کنند.

کرمی با اشاره به اینکه تعطیلی مساجد نباید باعث دوری مردم از فعالیت‌های دینی شود، ادامه داد: حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد ولی باید با استفاده از روش‌های نوین از سرمایه‌های اجتماعی مراقبت کنیم؛ چراکه مساجد نقش تأثیرگذاری در کارکردهای اجتماعی دارد.

این مسئول در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه محرم، اظهار کرد: در جلسات برگزار شده در سازمان‌های مختلف، بنایی برای تعطیلی محرم وجود ندارد اما برای کنترل تجمعات و نحوه عزاداری مردم باید پروتکل‌های ویژه در نظر گرفته شود.

وی به فعالیت امامزادگان در تولید ماسک و کمک‌های مومنانه پس از شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت با استفاده از ظرفیت موقوفات و امامزادگان بسته‌های معیشتی و مواد بهداشتی و شوینده تهیه و با شناسایی نیازمندان محلات و حفظ کرامت افراد توزیع شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی